Aprenem amb Chromebooks

Els i les alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Mediterrània treballen, en la segona franja horària, per projectes globalitzats amb un Chromebook fent servir la Tecnologia de Google per millorar la qualitat de l’aprenentatge.

Aquest curs escolar, han estat moltes les millores que han anat esdevenint al nostre institut per adaptar-lo a les necessitats digitals tals com projectors, WIFI i formació del professorat, etc., fruit de la necessitat del canvi metodològic: el treball per Projectes globalitzats.

Els Chromebook són ordinadors portàtils lleugers que s’inicien en set segons, la bateria dura tota la jornada escolar, amb seguretat integrada i amb internet Wi-Fi.

• S’inicien en set segons i s’activen de forma instantània eliminant els temps d’espera a classe. A més, permeten carregar pàgines web i aplicacions a gran velocitat. Connectivitat des de qualsevol lloc.
  • Es connecten ràpidament a la xarxa Wi-Fi de l’escola, la del domicili o des de qualsevol espai públic.
  • La bateria dura tot el dia, de manera que pots seguir treballant després de classe o a casa.
  • Sense necessitat de programari antivirus
  • Inclouen una tecnologia de defensa en profunditat que ofereix diversos nivells de protecció enfront del programari maliciós i als atacs contra la seguretat. I, com els arxius s’emmagatzemen en el núvol, no ens hem de preocupar de perdre les tasques.
  • Actualització automàtica. Sempre tindrem l’última versió del sistema operatiu Chrome sense haver de fer res. No cal instal·lar actualitzacions o aplicacions que consumeixin molt temps ni tornar a crear imatges de disc.
  • Eines educatives en el navegador
  • Poden accedir sense problemes a les aplicacions gratuïtes Google Suite for Education, que inclou eines de productivitat i col·laboració, així com a les aplicacions disponibles a Chrome Web Store i als continguts de tota la web (Click Edu, llibres digitals, Moodle).
  • No cal comprar ni instal·lar programari complex ni preocupar-se de desar res en cap CD. Tot tal com ho vas deixar
  • En utilitzar un Chromebook, el correu electrònic, les tasques i els projectes de grup s’emmagatzemen de forma segura en el núvol perquè puguis accedir a la informació siguis on siguis.

De seguida hem descobert tots els avantatges de treballar en tot l’entorn educatiu de Google Suite for Education. L’inacabable món de les aplicacions de Google és un avantatge indiscutible per a tot el món educatiu. Crear documents, compartir-los amb els companys, amb el professor, la facilitat de la comunicació, la senzillesa de les eines, són només alguns dels infinits avantatges de treballar amb Google.

Per aquest motiu, abans d’iniciar als alumnes en els projectes globalitzats, s’ha creat un CURS D’INTRODUCCIÓ ALS CHROMEBOOKS al MOODLE de l’Institut per anar-lo descobrint, així com les altres eines digitals. Aquestes sessions tenien la funció d’apropar a l’alumnat als Chromebooks utilitzant una metodologia participativa basada en petits reptes que havien de resoldre de forma cooperativa.

Es pot confirmar que les sessions van tenir gran acceptació per part de l’alumnat.

• Assimilació instantània de la nova metodologia de treball.
  • Bon nivell d’ús dels Chromebooks.
  • Alt nivell en el tema de compartir enllaços a documents (treballs) per poder-los penjar al Moodle del centre o enviar-los per correu al professorat.

Aquí us deixem unes fotografies del Curs d’instroducció als Chromebooks. Ara estem immersos en els projectes, aquí no s’acaba la pel·lícula!