Pica Lletres radiofònic

L’alumnat de 2n d’ESO, com cada any, ha participat en el concurs de lletrejar Pica Lletres. En aquest cas, el dia 26 de gener, tres alumnes de segon, la Rut Mateu, la Núria Torrell i el Pau Oliver, van anar a Ràdio Montblanc per intentar deixar en  una bona posició l’Institut Martí l’Humà. Els van acompanyar alguns dels seus companys i companyes per tal d’animar-los i dues veteranes de 4t ESO que, quan feien segon, també hi havia participat.

Les proves van consistir a lletrejar paraules corresponents a tres nivells diferents, trobar el barbarisme intrús i respondre unes preguntes sobre un fragment d’una cançó que acabaven d’escoltar. Enguany hi va haver un canvi en el mecanisme del concurs, de manera que es va afegir una prova final de dificultat extra en què els participants es podien jugar la quantitat de punts que consideressin convenients en una única pregunta. Els nostres alumnes van decidir apostar els 3.100 punts que havien guanyat fins al moment, però la jugada no els va sortir tan bé com s’esperaven. La paraula que havien de lletrejar en els 15 segons que durava aquesta darrera prova va ser “compta-revolucions”.

Després de parlar amb ells, ens diuen que els va agradar participar al Pica Lletres radiofònic i que van aprendre molt; tot i que, si fos a fer ara, s’ho pensarien dues vegades abans d’apostar tots els punts en una prova.

Felicitats companyes i companys! I el curs vinent, al Pica Lletres de la tele!