Jornada de Portes Obertes de batxillerat i cicles a l’Institut Martí l’Humà

El passat dimecres 2 de maig es va fer la Jornada de Portes Obertes de batxillerat i cicles formatius a l’Institut Martí l’Humà. Hi va haver una bona afluència de públic; una quarantena de famílies de famílies, acompanyades dels seus fills i filles, es van interessar pels estudis secundaris postobligatoris en aquest centre.

La directora de l’institut, Imma Hueso, va fer la presentació de l‘oferta educativa dels ensenyaments secundaris postobligatoris al Martí l’Humà. A continuació, uns alumnes de 2n de batxillerat van ensenyar les dependències de l’institut a les famílies i l’alumnat assistent. Com s’havia fet en l’anterior Jornada de Portes Obertes d’ESO, cada departament pedagògic va preparar una presentació per mostrar als visitants les activitats que s’han dut a terme durant el curs acadèmic, explicar determinades qüestions metodològiques i aclarir els dubtes que poguessin sorgir.

A l’Institut Martí l’Humà es poden cursar dos cicles formatius de grau mitjà, el de Gestió Administrativa  i el de Manteniment Electromecànic. Aquest segon permet a  l’alumnat escollir entre formació estàndard o formació DUAL,  que consisteix a fer 1.000 hores de pràctiques remunerades en empreses de Montblanc amb les quals s’ha firmat un conveni de col·laboració.

Pel que fa als estudis de batxillerat, al Martí l’Humà es pot estudiar la modalitat de Ciències i Tecnologia, que té com a matèria comuna d’opció  les Matemàtiques I i II, i, com a matèries de modalitat, la Química I i II, el Dibuix Tècnic I i II, la Biologia I i II, el  Dibuix Tècnic I i II, i  la Tecnologia Industrial I i II.

El batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials té com a matèria comuna d’opció el Llatí I i II i  les Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I i II, respectivament. Com a matèries de modalitat, l’institut ofereix Història del Món Contemporani, Economia d’Empresa I i II, Literatura Universal,  Literatura Castellana, Literatura Catalana i Geografia.

En totes dues modalitats de batxillerat,  l’alumnat pot optar, a més, per la Física I i II, les Ciències de la Terra I, l’Economia i el Francès, a primer, i la Física II, les Ciències de la Terra II, la Història de l’Art i la Psicologia i Sociologia, a segon.