Grau superior en sistemes electrotècnics i automatitzats

Sistemes electrotècnics i automatitzats

Per a què et formem?

El currículum desenvolupat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya especifica les competències que tindran els alumnes que hagin superat el cicle formatiu de grau superior en sistemes electrotècnics i automatitzats de la següent manera:

És competència d’aquest tècnic desenvolupar projectes i en gestionar i supervisar el muntatge i manteniment d’instal·lacions electrotècniques en l’àmbit del reglament electrotècnic per a baixa tensió (REBT). També consisteix a supervisar el manteniment d’instal·lacions d’infraestructures comunes de telecomunicacions, a partir de la documentació tècnica, especificacions, normativa i procediments establerts, assegurant el funcionament, la qualitat, la seguretat, i la conservació del medi ambient.

Com es pot deduir de l’apartat anterior, les feines més habituals que podreu desenvolupar són de treball en oficines tècniques, d’encarregats de grups de treball i com a tècnics per a la supervisió d’instal·lacions, entre altres.

Com ens organitzem?

Aquesta nova formació professional està planificada per fer-la en dos anys amb una durada de 2000 hores, 1.617 a l’Institut i 383 en empreses (Mòdul 13, convalidables segons els casos).

FP Dual

El departament d’electricitat de l’Institut Miquel Martí i Pol té signats convenis amb diverses empreses (Endesa, Veolia, Eninter) per a la realització dels estudis en modalitat Dual, sempre que l’alumne compleixi determinats requisits.

Distribució de mòduls i unitats formatives a 1r curs (Matí):

Mòdul Unitats formatives Hores
01. Tècniques i processos en instal·lacions elèctriques UF1 Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques en edificis 87
UF2 Muntatge d’instal·lacions elèctriques especials 30
UF3 Tècniques de muntatge de xarxes elèctriques 24
UF4 Tècniques de muntatge d’instal·lacions d’enllumenat exterior 24
03. Configuració d’instal·lacions elèctriques
UF1 Configuració d’instal·lacions elèctriques en edificis 72
UF2 Configuració d’instal·lacions  elèctriques especials 72
UF3 Configuració d’instal·lacions d’enllumenat exterior 27
UF4 Configuració d’instal·lacions solars fotovoltaiques 27
05. Documentació tècnica en instal·lacions elèctriques UF1 Documentació gràfica en projectes d’instal·lacions elèctriques 50
UF2 Documentació escrita en projectes d’instal·lacions elèctriques 49
07. Gestió del muntatge i del manteniment d’instal·lacions elèctriques UF1 Aprovisionament del muntatge d’instal·lacions elèctriques 22
UF2 Planificació del muntatge i del manteniment d’instal·lacions elèctriques 44
08. Processos en instal·lacions d’infraestructures comunes de telecomunicacions UF1 Instal·lacions de televisió en edificis 50
UF2 Instal·lacions de telefonia i interfonia en edificis 49
09. Sistemes i circuits elèctrics UF1 Circuits de corrent altern 44
UF2 Màquines elèctriques de corrent altern 33
UF3 Circuits electrònics 22
10. Formació i orientació laboral UF1 Incorporació al treball 33
UF2 Prevenció de riscos laborals 33
11. Empresa i iniciativa emprenedora UF1 Empresa i iniciativa emprenedora 66
14. Seguretat Elèctrica UF1 Seguretat Elèctrica 99

Distribució de mòduls i unitats formatives a 2n curs (Tarda):

Mòdul Unitats formatives Hores
02. Tècniques i processos en instal·lacions domòtiques i automàtiques UF1: Automatització industrial cablada. 57
UF2 Automatització industrial amb autòmats programables 46
UF3 Instal·lacions automatitzades en habitatges i edificis 62
04. Configuració d’instal·lacions domòtiques i automàtiques UF1 Configuració d’instal·lacions automatitzades en habitatges i edificis 66
UF2 Configuració d’automatismes industrials amb autòmats programables 33
06. Desenvolupament de xarxes elèctriques i centres de transformació UF1 Configuració de xarxes de distribució en baixa tensió 66
UF2 Configuració de centres de transformació 33
11. Empresa i iniciativa emprenedora UF1 Empresa i iniciativa emprenedora 66
12. Projecte de sistemes electrotècnics i automatitzats UF1 Projecte de sistemes electrotècnics i automatitzats 297
13. Formació en centres de treball 383

I després què?

Integració en el món del treball. L’experiència de cursos anteriors ens indica que hi ha una gran mancança de llocs de treball amb la qualificació tècnica obtinguda a través del cicle formatiu d’instal·lacions electrotècniques. La relació constant del nostre institut amb les empreses del sector posa en evidència aquestes mancances, ja que la recerca de personal qualificat és un gran problema per a les empreses. Des de que impartim aquest cicle formatiu hi ha una elevada inserció laboral i les empreses mostren la seva satisfacció amb la qualificació dels nostres alumnes i exalumnes.

L’Institut disposa d’una borsa de treball on els alumnes poden accedir al món laboral amb una bona qualificació tècnica i econòmica.

Accés a estudis universitaris:

Els títols de tècnic superior de formació professional faculten per a l’accés als ensenyaments universitaris de Grau. Els alumnes amb un títol de tècnic superior en formació professional tenen l’opció de presentar-se a la fase específica de les proves per millorar la nota d’admissió als ensenyaments universitaris. El contingut dels temaris dels exercicis d’aquesta prova específica és l’establert pel currículum de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat.

Per ordenar les corresponents sol·licituds, s’estableix un accés preferent mitjançant l’adscripció de cada títol a les branques de coneixement en què s’estructuren els ensenyaments universitaris oficials de grau. Aquest títol està adscrit a la branca de coneixement d’Enginyeria i Arquitectura.

Adscripció de matèries de modalitat de batxillerat a les branques de coneixement d’Enginyeria i Arquitectura:

(Cliqueu sobre cada matèria per accedir als seus continguts)
Matèries de modalitat de batxillerat
Dibuix tècnic
Disseny