Consell de Savis

Fotografies

Aquest divendres, dia 20, el departament de Ciències Socials de l’institut, ha preparat la xerrada del Consell de Savis, una tradició que ja fa 12 anys que fem a l’institut per l’alumnat de 2n de Batxillerat, aquest any també van assistir dos alumnes de 4t de la ESO de la USEE.

La xerrada és una clara mostra d´història oral i de com els coneixements es poden transmetre d´una generació a una altra d’una manera diferent, no només utilitzant els llibres i les explicacions del professorat sinó escoltant als testimonis de primera mà dels fets.

La xerrada fou impartida per dos grups de persones, un provinent de Barcelona, gràcies a la col·laboració del Museu d´Història de Catalunya, i format per tres membres, nascudes al 1926, al 1928 i al 1931; i l´altre grup format per sis persones de la nostra ciutat, coordinades pel senyor Ignasi Doñate.

L’alumnat es va mostrar entusiasmat abans, durant i després de la conferència.

Al finalitzar l’activitat els alumnes van oferir uns poms de flors als conferenciants i, més tard, el professorat i tos dos grups vam gaudir d’una arrossada a la cantina de l’institut.