Sortida a la Colònia Güell 4t ESO (2010)

SORTIDA A LA COLÒNIA GÜELL, Santa Coloma de Cervelló.
17 de febrer de 2010
Departament de Ciències Socials
Alumnat de 4rt ESO

Els objectius d’aquesta sortida han estat descobrir com es vivia a la colònia Güell i situar-la en el temps, dins de l’època de la Revolució Industrial, al segle XIX.
També hem pogut observar els elements propis de l’arquitectura i decoració del Modernisme popular, així com observar i descriure els elements arquitectònics i simbòlics més destacables de la Cripta d’Antoni Gaudí.

Els alumnes, organitzats en petits grups, han fet un recorregut guiat per la colònia, tot realitzant tasques d’observació i de descripció dels edificis més rellevants.
A la zona industrial han vist, entre d’altres, la fàbrica de pisos tipus “manchesterià”, els assecadors i la xemeneia.
A la zona residencial observen les cases dels obrers, més senzilles, o les residències més luxoses de l’administrador (Ca l’Espinal) o del secretari; també veuen els edificis socials, com l’escola, la cooperativa.També hem visitat el Museu, recentment inaugurat on hem pogut gaudir d’un documental teatralitzat de com es vivia a la colònia.

Finalment, els grups han realitzat una visita guiada a la cripta de la colònia, dissenyada per Antoni Gaudí. En primer lloc s’observa l’exterior i després l’interior tot remarcant els aspectes arquitectònics i simbòlics de l’obra del genial arquitecte.
Els alumnes durant la sortida han realitzat un quadern de treball.

Ha estat un sortida molt interessant, i completa, ja que ens hem passejat per tots els racons de la Colònia!!.

fotografies de l’activitat