Visita a Federació Farmacèutica i Acofarma (2007)

Els alumnes del cicle de Farmàcia han realitzat una visita als magatzems de Federació Farmacèutica, un dels distribuidors de medicaments més importants a Catalunya, i a profitant la sortida també van visitar els laboratoris Acofarma. Aquí teniu la crònica de la visita escrita per les mateixes alumnes que hi van participar:

El dia 20 de Març del 2007 els alumnes de Grau Mitjà de Farmàcia vam visitar Acofarma i la Federació Farmacéutica. Acofarma és una Cooperativa de Catalunya de segon nivell ja que distribueix a magatzems de distribució. Acofarma produeix una línia blanca de parafarmàcia: alimentació infantil (Afarin Plus), cosmètica (Acoderm), fitoteràpia, etc… També reembossen principis actius que els arriben en grans quantitats i els passen al detall.

A Acofarma ens van mostrar els magatzems i la zona de sales blanques. Aquestes eren sales molt ben preparades. També vam veure el laboratori de productes químics. Finalment ens van donar un detall que constava d’una bossa amb mostres de la cooperativa. Van ser persones molt amables i educades. La visita va ser molt interessant i agradable.

Després vam anar a visitar Federació Farmacèutica, que és una Cooperativa de Catalunya de primer nivell, és a dir, distribueix a farmàcies. Com a introducció de la visita ens van posar un vídeo on ens explicaven breument les activitats que realitzaven. Aquí vam veure que era tot automatitzat, fins i tot algunes de les prestatgeries eren robotitzades. Unes altres zones eren amb treballadors que utilitzaven uns aparells de ràdiofreqüència i altres eren manuals.

Hi havia una zona de neveres i congeladors, i una altra zona on hi havia coses molt voluminoses (cas dels bolquers, zona de devolucions i un punt Sigre). També hi havia una sala amb un ordinador que controlava totes les comandes. I també hi havia un servei de telefonia 24h per urgències. Finalment vam veure tot el recorregut de les caixes fins que els repartidors se les enduien amb les furgonetes. Com a cloenda, la Federació ens va oferir un pica-pica d’aliments i begudes, que per cert, era molt bo. A la sortida, molt amablement ens van donar una bossa amb una gorra, un bolígraf i una revista informativa de la cooperativa.

Estem agraïts per la visita que vam realitzar. Ens va agradar molt la Federació Farmacèutica perquè era tot robotitzat i feia impressió de veure com es feien les comandes soles. 20 de març de 2007.

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda_historia/2007_fede{/gallery}