Manifest al voltant de l’Institut El Palau

MANIFEST DEL PERSONAL DE L’INS MARTÍ I POL

Els sota signants, docents i personal de l’institut Miquel Martí i Pol de Cornellà, volem denunciar amb aquest escrit la campanya exercida per determinats polítics i mitjans de comunicació en contra de l’escola catalana, i volem solidaritzar-nos amb els companys i companyes de l’institut El Palau de Sant Andreu de la Barca, condemnats per tota mena de malvestats, des del prejudici i l’odi.

Considerem que amb el judici polític i mediàtic que s’exerceix en contra dels nostres companys, s’està posant sota sospita el conjunt dels sistema escolar de Catalunya, i la convivència social del nostre país.

Creiem que determinats articles de premsa, determinats tuits de polítics, determinats programes de televisió, volen instrumentalitzar l’escola catalana per tal de poder aconseguir o bé audiència i guanys econòmics, o bé rèdits polítics clarament partidistes, o les dues coses a la vegada. I per aconseguir-ho, no dubten a mentir i a carregar-se l’estat de dret. La Constitució decreta que totes les persones tenen dret a la presumpció d’innocència, i amb aquest articles i declaracions, l’estan clarament vulnerant. Considerem que posar la diana sobre docents amb nom i cognoms, suposant-los una ideologia i unes accions que no han estat demostrades, és una clara incitació a l’odi, com ho demostren les conseqüències que aquests mestres estan patint, en el seu àmbit professional, i el que és més greu, en el personal, cosa que lamentem profundament.

L’escola catalana ha estat, és, i vol continuar sent un espai de llibertat que celebra la diversitat, on s’ha de poder parlar de tot i on res pot ser tabú, que promou la reflexió de la vida quotidiana, i que obre possibilitats d’acció a l’alumnat. No assenyalem camins bons o dolents; promovem la responsabilitat i l’autonomia de les eleccions personals, per sort riques i diferents, tolerants i no-violentes. Això no és adoctrinar: adoctrinar és fer una llei per espanyolitzar els nens catalans, adoctrinar és assenyalar que hi ha ideologies millors que d’altres, adoctrinar és passar per sobre dels drets de les persones i promoure la destrucció de la convivència si això justifica ambicions particulars.

Exigim que ens deixin fer la nostra feina, i que si algú té alguna cosa a objectar, que vagi a parlar amb els tutors i tutores dels seus fills, que es dirigeixi a la direcció o a la inspecció dels centres. Quan no s’usen les eines disponibles i pròpies del sector i es va directament als tribunals i a la televisió, el que es demostra és que per alguns, el menys important és l’educació, i els nens i nenes que diuen defensar.

Personal de l’Institut Miquel Martí i Pol

Cornellà de Llobregat, 9 de maig de 2018