I Jornada pedagògica Aurora i Prudenci Bertrana

El dia 1 de desembre vam assistir a la I Jornada pedagògica Aurora i Prudenci Bertrana a Girona, a l’auditori Josep Irla, per commemorar l’any Bertrana amb la Institució de les Lletres Catalanes i organitzat pel Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics de la Generalitat.

Durant la jornada, vam poder gaudir d’una conferència molt interessant de la Sra. Mariàngela Vilallonga, vicepresidenta de l’IEC i professora de la Universitat de Girona, sobre la vida i els motius pels quals escrivien aquests dos autors. Tot seguit, vam compartir experiències didàctiques amb altres instituts i amb l’Escola Municipal d’Humanitats de Girona sobre diferents activitats que havíem fet d’Aurora i Prudenci Bertrana. En el nostre cas, vam presentar el joc de pistes que vam fer per celebrar la Castanyada, basat en la novel·la Josafat de Prudenci Bertrana, on l’alumnat havia de deduir qui havia estat l’assassí d’una de les protagonistes de llibre, tot usant les noves tecnologies, gràcies als mòbils. En acabat, es va fer una visita guiada al Museu d’Història de Girona pel comissari de l’any Bertrana, Sr. Oriol Ponsatí-Murlà.
Ens va agradar molt participar-hi i compartir experiències i coneixements que ens enriqueixen en la nostra tasca docent. En aquest cas, vam ampliar el món Bertrana i vam estar contents d’haver aportat el nostre granet de sorra en la commemoració d’aquests dos grans autors de la literatura catalana.
Per a més informació sobre l’any Bertrana, podeu consultar el següent web:

SETMANA DE LA CIÈNCIA (13 a 17 de novembre)

Al llarg de la setmana s’han desenvolupat diferents actes per celebrar la setmana de la ciència, a més a més de la I Fira Científica. Alguns d’aquestes activitats han estat: Enigmes i contes matemàtics a l’hora de lectura, xerrada “Un dia amb Química” a l’IQS de Barcelona i visita de les instal·lacions amb alumnes del batxillerat científic, conferència “La Química de la cuina, una química complicada” a càrrec del senyor Claudi Mans catedràtic emèrit d’Enginyeria Química per la facultat de Química de la Universitat de Barcelona per als alumnes de 4t d’ESO, exposició al vestíbul de tallers i projectes realitzats al llarg del mes des de les àrees STEM (matemàtiques, ciències i tecnologia) i lliurament de diplomes i premis al nostre alumnat per les activitats científiques realitzades. Estem molt contents per la gran acollida que ha tingut aquesta setmana  i ens encoratja a fer-ho encara millor en posteriors edicions. Gràcies a tots!

Algunes de les fotografies que mostren alguns d’aquests moments…