Les jornades d’Orientació a 2n de Batxillerat

orientacio-51Com ja és habitual a 2n de Batxillerat, al final del 2n Trimestre han tingut lloc les jornades d’Orientació, que enguany s’han realitzat els dies 23 i 24 de Febrer.

La primera sessió va anar a càrrec de representants de les diverses facultats de la UdL, així com dels centres de Belles Arts i representants del món de les Arts Escèniques de la ciutat, que van anar precedides d’una xerrada de les Proves d’Accés a la Universitat i el procediment de preinscripció. Van participar Rosa M Soler Tatché, (Degana de la Facultat de Medicina, UdL), Gabriel Pérez (Enginyeria, UdL), Manel Plana Farra (Fac. Dret, Economia i Turisme), Moisés Selfa (Fac. orientacio71Ciències de l’Educació), Albert Royo (Facultat de Lletres), Magda Balsells (Belles Arts/Disseny) Emili Baldellou (El Celler d’Espectacles).

La segona sessió va reunir un amplíssim nombre d’exalumnes que van tornar al nostre centre per compartir l’experiència dels seus estudis, un cop acabat el Batxillerat. Com en l’anterior jornada, l’alumnat es va dividir en espais diferents seguint el criteri de la seva modalitat.

A l’àmbit social i humanístic, van participar Marina Rivera Joli (Doble grau d’ADE + Dret, UdL),  Alba Delcanto (Dret, UdL),  Elna Clua (Història, menció arqueologia, UdL),  Ares Codines  (Periodisme i Comunicació audiovisual, Udl.),  Oriol Pérez  (Història,UdL),  Mariona Ferran (Primària Dual, UdL),  Marian Gómez (Historia, UdL), Joana Pena (Traducció i Interpretació, UPF, Barcelona),  Ramon Lucic Bertran (Turisme, UdL), Carla Antequera (Filologia Anglesa,  UdL).orientacio-41

A l’àmbit tecnològic i científic, van assistir Alba Muñoz (Fisioteràpia, UdL), Alicia Roigé (Medicina, UdL), Mariona Puigdemasa (Enginyeria,  UdL;  màster en Secundària), Elies Ciutat (Enginyeria Mecànica, UdL), Eric Sevilla  (Fisioteràpia + INEF, UdL).

A l’àmbit artístic i plàstic i de les arts escèniques, Swen Schmitz (Escola Joso, BCN), Maria Fontana (Interpretació Musical, ESART de Barcelona), Alba Inglés (FX ANIMATION Barcelona 3D & Film School), Gemma Garralón (Publicitat i Relacions Públiques, ESRP, UB), Karen Alfonso (Periodisme i Ciències de la Comunicació, UdL).

L’ampla diversitat d’estudis dels alumnes que van visitar-nos va oferir a cadascú la possibilitat  d’explicar les característiques dels seus estudis actuals i alhora d’establir un diàleg a partir de les preguntes dels alumnes de 2n de Batxillerat, que va resultar molt profitosa.

A tots i a totes que van participar els volem agrair la seva disponibilitat i la generositat en el seu temps.

orientacio-61