Inaugurem projecte a 1r d’ESO: El Segre, un riu de coneixement i diversió

L’alumnat de 1r d’ESO del nostre centre  ha engegat avui una nova manera de treballar en les hores de matèria optativa, tot estrenant un projecte quadrimestral i interdisciplinari que té com a protagonista el riu que banya la ciutat, el Segre.

Sota el títol El Segre, un riu de coneixement i diversió, un total de 90 alumnes, distribuïts en grups diferents, hauran de treballar fins a mitjan de febrer amb un nou enfocament metodològic, on ells seran els veritables protagonistes del seu procés d’aprenentatge. A més de treballar una  part d’experimentació i investigació al voltant del riu,  hauran de potenciar l’àmbit creatiu i artístic  amb el disseny d’una disfressa que formarà part de la comparsa de l’institut a mitjan de febrer, coincidint amb la festa de Carnestoltes.

Avui ens hem estrenat baixant al riu, on mentre els nostres alumnes estaven dibuixant, descrivint o enregistrant sorolls i fent fotos de l’entorn, una parella de científics estrangers de la companyia Vermut Teatre ens ha sorprès gratament interactuant amb tots nosaltres i formant els diferents grups de treball que participaran en el projecte, ja sigui en llengua catalana, francesa o alemanya.

El projecte té molt bona pinta i tant el professorat com l’alumnat, tenim moltes ganes d’endinsar-nos-hi. Us deixem, a continuació, una galeria d’imatges d’aquesta  primera sessió.