Exposició i desfilada de la comparsa del Riu Segre

El divendres dia 9 i coincidint amb la festa de Carnestoltes, l’alumnat de de 1r d’ESO va desfilar pel pati de l’institut exhibint la disfressa temàtica que havien elaborat a projectes durant les darreres sessions. També va acompanyar la desfilada l’alumnat de 2n d’ESO que es van disfressar per grups i amb temàtica lliure. La comparsa va anar acompanyada per la música a mans de l’alumnat de l’optativa de música de 4rt d’ESO i d’alumnes de 2n de Batxillerat. Al final del recorregut, el jurat, integrat per tres professors dels centre, va deliberar els diferents premis a la millor posada en escena, a la millor disfressa grupal i a la disfressa més sostenible. També van atorgar un accèssit i un premi extra al grup més motivat.
Davant el jurat i amenitzat per la música de la comparsa creada de David Esterri i amb la col·laboració instrumental de l’alumnat de música i la veu de l’Azahara de 3r D, els grups de 1r d’ESO han cantat l’estrofa que ells mateixos han compost i la petita coreografia que han muntat a projectes.
Al mateix temps, es va obrir la desfilada als pares i mares de l’alumnat de 1r d’ESO així com també, gràcies a la col·laboració artística i creativa del Departament de Visual i Plàstica amb l’alumnat de 1r d’ESO, 3r d’ESO, 4t d’ESO i Batxillertat Artístic, tothom va poder gaudir de l’exposició del projecte El Segre, un riu de coneixement i diversió que s’iniciava a la primera planta de l’institut i pujava escales amunt fins arribar al passadís de 1r d’ESO.
Aquesta desfilada forma part del producte final del 1r quadrimestre de Projectes a 1r d’ESO. A més a més, i tenint en compte la interdisciplinarietat del treball per projectes, el Departament d’Arts Plàstiques ha creat un concurs per a la propera festivitat de Sant Jordi amb el títol La bestiola veïna del Segre, on hi haurà un premi per cicle.
Us deixem a continuació, una galeria d’imatges i també l’enllaç de la cançó de la comparsa.

Fotos Núria i Berta