El Projecte del riu Segre ens porta a la Mitjana

El passat dijous 23 de novembre l’alumnat de projectes  en català de 1r d’ESO vam visitar i passejar pel parc de la Mitjana . L’activitat guiada pel Centre d’Educació ambiental la Mitjana consistia en dues parts. Ens vam dividir en dos grups grans i vam alternar les dues activitats. Mentre uns passejàvem pel Parc Natural  de la Mitjana tot observant la flora  i la fauna i fent captura de macroinvertebrats; l’altre grup, estava fent el taller de laboratori, tot observant amb lupes binoculars els macroinvertebrats que prèviament havien capturat amb una mànega a les aigües del Segre al seu pas per la Mitjana. Vam poder observar entre altres, bètids, puces d’aigua i larves de libèlu.la. De cada espècie, en fèiem la caracterització i l’adaptació al medi. A més, també vam poder observar i fotografiar, àlbers, oms, xops, tamarius, canyissos i el cau d’un teixó.

La visita va coincidir amb un dia de tardor esplèndid i amb un marc de fons de tonalitats , colors i olors tardorenques que acabà d’arrodonir el nostre esperit aventurer.

La propera setmana faran la visita i activitat l’alumnat de projectes amb llengua estrangera.