Conferència Astrofísica

El dijous, 18 de desembre , el alumnes de 1r i 2n de batxillerat van assistir a una conferència sobre EXOPLANETES a càrrec del Dr.  Kike Herrero, astrofísic i ex-alumne de l’institut.

El conferenciant ens va fer particeps del significat i la importància de la recerca dels  exoplanetes.

A dia d’avui,  ja tenim 3587 exoplanetes confirmats per la NASA. Amb entusiasme, el Dr. Herrero ens va explicar els principals mètodes de detecció com la velocitat radial basada en l’efecte Doppler. Les pertorbacions que el planeta exerceix sobre l’estrella son registrats per un espectrògraf  com un corriment cap al vermell quan l’estrella s’allunya  i cap al blau si s’apropa a nosaltres.

Obtenir fotografies és bastant més difícil, tot i que ja s’han obtingut algunes imatges.

La darrera part de la conferència va tractar de l’astrobiologia on diverses branques de la ciència es coordinen amb l’objectiu de trobar planetes que compleixin la condició essencial per a l‘existència de la vida , una temperatura adient que permeti trobar aigua en estat líquid.

La xerrada va  ser molt estimulant!!