Viatge Comenius a Alemanya

Vuit alumnes de 1r de batxillerat han anat a Halle, Alemanya, del 8 al 12 d’abril, acompanyats de dues professores. El viatge ha tingut cost zero per als alumnes, ja que està sostingut amb fons europeus. A canvi, els alumnes han aportat el seu treball, venint a l’institut en hores fora de l’horari escolar.

Aquests alumnes han estant treballant sobre el tema La Migració Laboral a Europa des del mes d’octubre fins a l’abril, coordinats per una professora d’anglès, i compartint la informació trobada en documents en línia. Han fet recerca sobre l’oferta laboral amb més demanda a Espanya i han investigat sobre els requisits i qualificacions necessàries per aconseguir certs treballs al nostre país, com pilot, cuiner, professor, informàtic i guia turístic.

El resultat de totes les seves recerques el van presentar a Halle, davant tots els altres alumnes i professors de cinc països diferents: francesos, italians, eslovacs, polonesos i alemanys. Els alumnes van utilitzar diferents mitjans per a presentar la feina, com pòsters, unes presentacions power point i diferents tríptics informatius.

L’ experiència ha estat única i gratificant per als alumnes. Per primer cop en les seves vides escolars han compartit vivències, converses, diversió i treball amb alumnes de cinc països diferents, en un espai comú: Halle.