Coneixem millor el nostre riu

Dimecres 30 de novembre els alumnes de 4t ESO A ens hem desplaçat al riu Segre, al seu pas per Lleida, on hem dut a terme el Servei comunitari amb el Projecte Rius.

El Projecte Rius és una iniciativa desenvolupada per l’Associació Hàbitats amb l’objectiu principal d’estimular la participació activa de la societat en la conservació i millora dels nostres rius. Fomenta l’apropament de les persones al riu i permet conèixer com són i com funcionen els ecosistemes fluvials, els organismes que hi podem trobar, la seva importància ambiental i social, així com els problemes que pateixen i què podem fer per millorar-los.

Els alumnes de la nostra classe ens hem compromès a realitzar dues inspeccions anuals en un tram de riu de 500 metres, proper a l’institut.

Durant la inspecció hem arribat a la conclusió que l’estat actual del riu Segre al seu pas per Lleida és lamentablement mediocre. La qualitat del bosc de ribera és moderat, la qualitat física i química de l’aigua no és gaire bona. Per altra banda, la qualitat biològica tot i no ser alarmant, tampoc és molt bona.

Ens va estranyar el fet de trobar escombraries prop la llera del riu (un electrodomèstic, roba i algun plàstic)

Properament, farem arribar les dades al Projecte Rius on, juntament amb les dades d’altres grups de voluntaris s’elabora anualment l’Informe RiusCat.

Alumnes de 4t ESO A