Una dels finalistes del Premi Josep Irla és del Maremar!

L’alumna de 2n de batxillerat Núria Bosch Asensio ha quedat finalista del Premi Josep Irla de Recerca Històrica de Batxillerat amb el seu treball de recerca “Les dues colònies infantils suecocatalanes de Teià (1938-1939). Un oasi enmig de la Guerra Civil.”

El Premi, atorgat per la Fundació Josep Irla, reconeix l’esforç i la dedicació de l’alumna de l‘institut Maremar en la seva recerca acurada i abundant sobre els últims testimonis disponibles sobre les colònies infantils promogudes pel govern suec per acollir i educar els infants i nens víctimes de la guerra en un ambient bucòlic a la localitat de Teià, a les darreries de la Guerra Civil.

La recerca s’ha centrat sobretot en el vessant educatiu i l’impacte dels nous mètodes pedagògics que aquestes colònies van implementar amb els alumnes, a través de fonts documents, gràfiques i entrevistes amb testimonis de primera mà.

Enhorabona Núria!!!