Erasmus a Finlàndia

Blanca Rigau – Abril i Maig 2018

Intentaré ser breu explicant la meva experiència d’Erasmus a Finlàndia durant dos mesos intensos.

Tot i cursar un any de Grau Superior en Educació Infantil, he de dir que m’he sentit molt còmoda i per a mi ha estat un plaer realitzar les pràctiques formatives fora i especialment a Finlàndia, ja que el sistema educatiu que imparteixen és pioner arreu del món i em sento privilegiada d’haver pogut participar de les classes en una escola bressol de parla anglesa i també, poder visitar un país com és Finlàndia per primera vegada.

Primer de tot, m’agradaria agrair a l’equip docent del Maremar per donar-me aquesta oportunitat i deixar que gaudeixi d’aquesta experiència.

En segon lloc, vull destacar l’acollida per part dels professionals de Albatross Daycare, l’escola on he realitzat les pràctiques, per ajudar-me i donar-me la confiança suficient des del primer dia.

Se’m fa molt difícil explicar en paraules tot el que he aprés tant a nivell professional com també a nivell personal.

He estat amb infants de 4 i 5 anys i he pogut veure com les mestres els acompanyen com a persones petites però capaces de fer tot allò que es proposen fer, potenciant la seva autonomia dia rere dia. Veure el seu desenvolupament durant aquest temps ha estat per mi una lliçó i un aprenentatge que mai oblidaré.

Una de les coses que he après, i que considero molt important, és no tenir pressa per a que els infants facin moltes coses. Deixar-los fer i que experimentin per ells mateixos és la base per a un aprenentatge significatiu. I no només pels infants, les mestres i els adults que els acompanyem també en podem aprendre molt del seu fer. És per això que penso que cal canviar moltes coses en el nostre sistema educatiu si volem que els infants creixin amb seguretat i confiança, començant per millorar les ràtios per exemple.

Per acabar, també vull agrair a la meva companya de classe i de viatge per compartir aquesta experiència conjunta. Tot i que no estiguéssim a la mateixa classe durant les pràctiques, les hores lliures i els caps de setmana sense tu Gemma haurien sigut molt diferents sens dubte.

Gràcies de tot cor a tots.

Helsinki

Activitat de classe