Fundació Tàpies

Visita a la fundació d’Antoni Tàpies, al 2019, amb els alumnes de Volum1 Fotos: professora Olga Pérez

Aquest conveni sorgeix de la voluntat de cooperació dels docents del Departament de Visual i Plàstica,  i  de tenir com a referència d’Art Contemporani  a la institució museística Fundació Antoni Tàpies. També de trobar objectius comuns amb aquesta, i poder compartir activitats i cooperacions relacionades amb l’exercici artístic i expositiu.

En tant que ambdues institucions tenen una situació geogràfica propera: totes dues són a l’Eixample de Barcelona, i a molt poca distància una de l’altre propícia la possibilitat de intercanvi de visites i realització de treballs en comú.

Objecte del conveni:

L’objecte d’aquest conveni és reafirmar la col·laboració entre l’INSTITUT i la FUNDACIÓ en els assumptes d’interès comú en l’àmbit de l’art i l’educació.

Les finalitats d’aquest conveni són:

-Promoure relacions de caràcter educatiu i artístic entre l’INSTITUT i la FUNDACIÓ.

-Fomentar l’intercanvi recíproc d’informació sobre temes d’interès per a ambdues institucions.

-Fomentar el debat i intercanvi d’experiències sobre tots aquells temes que puguin beneficiar ambdues institucions, especialment sobre la investigació de la creativitat contemporània.

-Tots aquells altres aspectes que es considerin d’interès per a ambdues institucions.

-La nostra voluntat des del Departament de Visual I Plàstica  del Centre és promoure que els estudiants i professors de l’INSTITUT puguem realitzar  projectes educatius relacionades amb l’art contemporani, tenint la Fundació Tàpies com a referent proper del barri.

A l’àmbit de  la col·laboració,  la FUNDACIÓ Antoni Tàpies aporta :

Oferir entrada gratuïta a l’alumnat de l’INSTITUT i un descompte del 20% de l’entrada general del museu als altres membres de la comunitat de l’INSTITUT (professorat, personal de suport a la docència i personal d’administració i serveis). Per poder gaudir d’aquest descompte, els interessats hauran de presentar un document oficial acreditatiu.

Fins ara hem realitzat visites a exposicions i hem participat en projectes de la Fundació. Donat el notable interès que tot això té per la formació del alumnat d’Arts Plàstiques, el contacte amb la planificació de la FAT és estret i anem acomodant, segons la seva oferta expositiva, apropaments en forma de classes , visites i treballs en línia.

El fet de que anem projectant treballs i idees, fa que el camí amb la connexió directa de l’Art d’Antoni Tàpies  amb l’ensenyament de l’Art al nostre Institut sigui un fet creatiu en sí mateix, i una bona oportunitat per gaudir alumnat i professorat d’Arts.

Olga Pérez.

Cap de Departament de Visual i Plàstica  de l’INS Poeta Maragall.