Audiència pública per a nois i noies 2017 – 4t ESO

ELS ALUMNES DE 4t d’ESO PARTICIPEN A L’AUDIÈNCIA PÚBLICA PER A NOIS I NOIES 2017

Fa més de 20 anys que l’Ajuntament de Barcelona organitza anualment una audiència pública en la qual l’alcalde o alcaldessa rep els nois i noies de la ciutat per escoltar-los. Cada any els joves treballen sobre un tema que es considera prioritari per la seva importància social i política. Aquest any el tema de l’Audiència són les persones refugiades i el dret d’asil, un tema ben trist i d’actualitat atesa la crisi de persones refugiades que estem vivint a Europa.

Els nois i noies de 4t d’ESO de l’Institut Maragall participen aquest any en l’Audiència en el marc del servei comunitari de 4t i durant tot el curs s’han estat formant, reunint en assemblees amb altres centres, organitzant actes reivindicatius i redactant els materials que presentaran a l’alcaldessa.

La sessió d’audiència està convocada ja per al proper dia 23 de maig i avui els alumnes de més de 20 centres de Barcelona s’han trobat per acabar de redactar el manifest. 7 alumnes de l’Institut Maragall hi han assistit com a representants dels seus companys. Aquí teniu una mostra de la seva feina.

A la foto: Marta Cervera de 4t A presenta una part del manifest.

Vídeo 1: L’alumna Andrea Valldeoriola de 4t B parla dels compromisos dels joves amb el tema dels refugiats.

Vídeo 2: L’alumna Judith Mesa, de 4t C, analitza els prejudicis contra el fet migratori en la nostra societat i què caldria fer per combatre’ls.