Projectes de diversificació curricular

Aconseguir que tots els nostres alumnes puguin assolir l’èxit escolar és un dels nostres objectius prioritaris, i per fer-ho necessitem poder donar una atenció diferenciada i particular depenent de les necessitats, interessos i situacions de cada noi i noia. Els projectes de diversificació curricular ens serveixen per intentar mantenir l’interès escolar dels alumnes que poden estar en risc d’abandonar els estudis i orientar-los a futurs estudis.

El Consorci d’Educació de Barcelona amb el programa Èxit 2 dóna suport als centres oferint una sèrie de tallers de diversificació curricular per a nois i noies de 3r i 4t d’ESO. Des de fa anys el nostre institut participa en el programa Èxit 2 en la vessant d’Oficis a la Ciutat. Aquest curs un grupet de nois i noies de 3r d’ESO han tingut l’oportunitat de participar,  també,  en els tallers que s’ofereixen per a grups reduïts.

El primer trimestre s’ha realitzat el taller de Murs Murals, en el que els alumnes han pogut visitar La Llotja (Escola Superior d’Art i Disseny)  i rebre formació aquí a l’institut per part de professionals d’aquest centre. Ara ja es visible el resultat de la feina i en el el nostre pati queda l’emprempta que aquests alumnes ens deixen.

Diversificació Curricular

L’alumnat, en general, s’ha implicat en  els diferents exercicis fets sobre paper. La idea ha estat que cadascú escollia fer un dibuix que formava part d’un tot, així doncs hi ha hagut un treball individual i també col·lectiu.

Malgrat que el procés ha estat una mica caòtic, al final el resultat ha estat satisfactori, ja que han deixat un mural que, tant per ells quan surten al pati com per la resta d’alumnes, se senten orgullosos d’haver format part del grup del ÈXIT 2. (Fotos)

El segon trimestre els mateixos nois i noies sortiran cada dimarts per realitzar les activitats del taller Aula Sonora.

I el 3r trimestre participaran al taller Fabricació d’un objecte en 3D on posaran en joc la seva creativitat i després de pensar en una necessitat del nostre centre, podran conèixer de prop els avenços de la tecnologia, ja que aquest objecte finalment serà produït per una impressora 3D.

Un altre dels projectes que hem iniciat amb aquest grupet de 3r d’ESO és l’Hort ecològic. Amb materials reutilitzats volem conrear faves, pèsols, enciams i moltes altres plantes a la terrassa del nostre institut.

Desitgem que la nostra feina sigui útil i que tot l’institut la pugui apreciar i gaudir.