TREBALLS DE RECERCA CIENTÍFICS

La Marta Ruiz Grau (2n de bat A) va fer el treball de recerca de batxillerat a l’IBE (Institut de Biologia Evolutiva), la tutoria es feia des del Manolo, però els mitjans d’investigació eren els d’un centre de recerca de primera línia. A arrel del treball té ara l’oportunitat de fer una estada a Polonia i ara que marxa del centre ha volgut deixar unes paraules per als científics/ques futurs/res del centre, són aquestes:

Em dic Marta Ruiz Grau i aquest any he estat cursant segon de Batxillerat a l’Institut Manolo Hugué.

Vaig ser seleccionada pel programa Joves i Ciència quan estava cursant 4t d’ESO. Aquest té una durada de 3 anys i el seu objectiu és oferir la possibilitat a estudiants catalans d’ entrar en contacte directe amb la investigació científica.

El primer any vaig tenir la oportunitat de viure una experiència única, participant en un projecte d’investigació científica a MónNatura Pirineus. Allà vaig conèixer als altres 49 participants de la meva generació i vam gaudir de dues setmanes inoblidables. El meu projecte és deia “Mirant l’ADN de més a prop per explorar la biodiversitat i l’evolució”.

El segon any vaig fer la meva estada científica en un centre de recerca de local (Institut de Biologia Evolutiva, IBE). Vaig estar treballant colze a colze amb científics de gran nivell i hi vaig aprendre moltísim. Vaig pensar que ja que tenia aquesta oportunitat l’havia d’ aprofitar per fer el meu treball de recerca de Batxillerat, “Anàlisi del metabolisme de la diabetis”.

Finalment, aquest any tinc la gran oportunitat d’anar durant 3 setmanes a Poznan (Polònia), a School of Molecular Biology Theoretical Biology (SMTB). Allà estaré treballant en un projecte de genètica que encara hem d’acabar de concretar amb científics i estudiants d’arreu del món. Estic molt entusiasmada!

Aquestes experiències m’han demostrat que res és impossible. I que el més important a la vida és l’esforç, la constància i les ganes d’ aprendre. Espero arribar a aconseguir el meu somni!”

Són unes paraules molt encoratjadores.

He pensat que podia afegir a dues alumnes de 1r de batxillerat A que començaran ara el seu treball de recerca a l’IRB (Institut de Recerca Biomèdica), la Ihona Correa de Cabo  i la Maria Carner Rodríguez. La Ihona treballarà la regulació de l’expressió gènica i la Maria la metàstasi de càncer de mama.

Felicitats a les tres!