Olimpíada de filosofia de Catalunya

Foto Olimpíada1Aquest any, l’institut ha participat, per primera vegada, a la IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya en la modalitat de dissertació i que va tenir lloc els dies 1 i 4 de març a Barcelona. Les nostres representants han estat l’Helena de Pedro i la Marta Fernández, de 2n de Batxillerat Científic-Tecnològic. Ha estat una experiència molt interessant que tornarem a repetir.

L’Olimpíada de Filosofia, és una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya organitzada per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània i amb la col.laboració del professorat de filosofia de secundària de Barcelona

Els estudiants de Batxillerat poden participar en la modalitat de dissertació i els estudiants de 4t d’ESO en la modalitat de dilema moral. També hi ha l’opció de fer curtmetratges filosòfics.

La pregunta escollida per a la reflexió fou sobre Noves tecnologies i identitat humana i s’havia de respondre la qüestió següent: «Pot la tecnologia deshumanitzar la vida humana?»

Els guanyadors representaran a Catalunya en l’Olimpíada Internacional de Filosofia, que tindrà lloc a Rotterdam al maig de 2017 i que proposa «La tolerància» com a tema de l’assaig a elaborar.

Enhorabona Helena i Marta per la participació a l’Olimpíada!

L’any vinent hi tornem!