Divendres 19 d’abril tot el centre es va desplaçar a mig matí a l’escola Cavall Bernat per celebrar la festa de Sant Jordi.
Entre actuacions teatrals i exhibicions de vídeos d’alumnes, vam lliurar els premis als Jocs Florals en llengua catalana, castellana, anglesa i francesa, i… Llegeix més»
Sabeu quant fa la Tour Eiffel i on es troba l’illa rocosa Saint Michel?
Avui l’alumnat de 3r d’ESO de l’optativa de francès ha après i compartit coneixement de la cultura francòfona
El darrer dia de classes del 2n trimestre, els alumnes de 2n d’ESO hem participat en l’Escape Room Digital, un joc académic gratuit diseñat per a l’alumnat de 6è de primària a 2n ESO, en el qual els equips han de resoldre 5 reptes relacionats… Llegeix més»
Et convidem a una xerrada presencial sobre el batxillerat al nostre centre on us presentarem qui som, quines modalitat oferim, com treballem i podrem resoldre els dubtes que tingueu.
Aquesta xerrada tindrà lloc el proper dijous 4 d’abril a les 18 hores al nostre centre.
Aquest dilluns 18 de març els alumnes de 2n de batxillerat vam passejar pel barri de Gràcia tot fent una ruta literària per descobrir els escenaris de la novel·la La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda, una de les lectures de Llengua catalana i literatura… Llegeix més»
L’alumnat de l’ESO visita l’Exposició de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM que tenim a l’institut fins el proper 19 de març.
Així aprèn a través de l’observació i el debat, alhora que agafem idees pel concurs de fotografia matemàtica i el Dia Pi. Perquè les Matemàtiques no… Llegeix més»
Per tal d’introduir diferents competències transversals (digital, social, d’aprendre a aprendre…), dins de l’assignatura de matemàtiques a 1r d’ESO hem començat a treballar la programació de dispositius mòbils amb l’ajuda de l’app inventor.
Construirem diferents aplicacions que els alumnes podran utilitzar en els seus dispositius. Durant aquest procés introduirem el concepte d’algoritme i aprofundirem sobre l’abstracció necessària per tal de poder-los implementar.
Els alumnes de segon de batxillerat professional tecnològic han fet el taller Generació reset on han pogut treballar amb components de mòbil.
Generació Reset és una campanya de l’Agència catalana de residus que promou la reparació, la reutilització i el reciclatge d’aparells electrònics.
Els nois i noies d’aquest… Llegeix més»
En un món en el qual cada vegada tot és més competitiu i dinàmic, l’educació es converteix en un pilar fonamental per al futur dels joves. En aquest context, el batxillerat professionalitzador emergeix com una opció innovadora que combina la formació acadèmica amb habilitats pràctiques orientades al món laboral.
Què és el batxillerat professionalitzador?
El batxillerat professionalitzador del Lluís Vives és una modalitat educativa que busca proporcionar als estudiants una formació acadèmica sòlida, complementada amb habilitats tècniques i pràctiques directament aplicables al món laboral. A diferència del batxillerat tradicional, amb un enfocament centrat en la teoria, el batxillerat professionalitzador incorpora assignatures i activitats que preparen el nostre alumnat per integrar-se amb èxit al mercat laboral o continuar amb estudis superiors específics en àrees tècniques.
Aquest batxillerat també permet que els alumnes es continuïn formant acadèmicament en les assignatures troncals i a la vegada s’especialitzin en estudis més específics. En acabar aquest batxillerat poden accedir a cicles de grau superior de les famílies:
tecnològica,
comerç i màrqueting,
serveis socio-culturals i a la comunitat,
però també els permet en qualsevol moment tenir accés a la universitat.
A més a més, col·laborem amb entitats externes encarades en la fabricació digital com són l’Ateneu de fabricació de les corts i el punt multimèdia de la Casa del Mig. També col·laborem cada any amb el SETEM en un aprenentatge i servei (APS) i, per encarar el futur laboral o acadèmic d’aquests joves, fem visites a espais com l’institut de la Mercè on ofereixen cicles de grau superior.
L’Institut ha presentat aquest any un nou projecte dut a terme pel nostre alumnat de 1r de Batxillerat: Coovives. Es tracta d’una cooperativa educativa que té com a objectiu fomentar l’emprenedoria, la col·laboració i cooperació entre els i les alumnes amb l’objectiu de millorar les… Llegeix més»
Els de 2n d’ESO ja hem arribat a la casa de colònies!
Tots estem bé i amb ganes de gaudir de la natura i la bona companyia. I de les activitats d’aventura que els monitors ens han preparat, es clar!
El passat 1 de març l’alumnat de 4rt d’ESO va anar a veure una pel·lícula documental en anglès amb un debat posterior dins el cicle American Film Festival organitzat per a centres educatius.
La pel·lícula tractava sobre els nens malalts de VIH als orfenats de l’Índia i va fer reflexionar el nostre alumnat sobre problemes que normalment no els són propers.
També van poder parlar amb una cooperant d’una ONG que ajuda al país en qüestió. Va ser una jornada enriquidora per a tots i vam poder conèixer una problemàtica molt trista entre nens i joves de la seva mateixa edat.
L’alumnat de 1r d’ESO vam anar al camp d’aprenentatge de Can Santoi, a Collserola, a estudiar les comunitats vegetals a les vessants de la riera de Vallvidrera. Vam poder aplicar el mètode científic per acabar traient unes conclusions sobre la vegetació de la zona.
Segueix-nos!