Servei Comunitari

“XALEM LA PLANA”

El Servei Comunitari és una acció educativa orientada a desenvolupar la competència social i ciutadana (article 16 del Decret 187/2015, de 25 agost d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria).  Aquesta acció educativa es desenvolupa en el marc curricular i mitjançant la metodologia d’aprenentatge i servei (ApS), i ens servirà per a enfortir el treball de les competències transversals de l’àmbit personal i social.

Els aprenentatges que s’adquireixen a través del Servei comunitari pretenen que l’alumnat comprengui la realitat social en què viu, cooperi, convisqui i exerciti de forma activa la ciutadania democràtica en una societat plural, i es comprometi a contribuir a la seva millora, mantenint una actitud crítica, constructiva, solidària i responsable, davant el compliment dels drets i obligacions cívics.

OBJECTIUS del Servei comunitari:

• Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud críticai compromesa davant la societat, per tal d’esdevenir membres actius en una societat catalana democràtica i participativa.
  • Desenvolupar habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.
  • Donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves.
  • Promoure el treball en xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.
  • Donar una resposta educativa a les necessitats emergents de l’entorn escolar.
  • Augmentar la participació en el teixit associatiu iles entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.

PRINCIPIS que regeixen el Servei comunitari:

• Educació en valors. Una acció educativa basada en l’experiència, la vivència i la construcció d’hàbits i valors.
  • Participació activa i democràtica. La participació activa de l’alumnat en un servei que es duu a terme en benefici de la comunitat.
  • Resposta a les necessitats socials emergents. L’atenció de necessitats reals i sentides per la comunitat.
  • Treball en xarxa i corresponsabilització. El treball en xarxa dels diferents agents educatius d’un territori a partir d’uns objectius compartits.
  • Millora constant. Indicadors que permetin fer un seguiment i elaborar propostes de millora.

El Servei Comunitari té una dedicació horària de 20 hores, de les quals com a mínim 10h  les efectuarem de servei actiu a la comunitat.