L’Institut Les Planes fomenta els clubs de lectura

El dimecres 29 de novembre ens hem reunit per comentar Astrid Bromuro. Cómo atomizar a los fantasmas de Fabrice Parme amb la meitat del grup del club de lectura de 1r d’ESO a l’espai de lectura de la biblioteca.
Ens ha facilitat els exemplars del còmic la Biblioteca José Escudé Albesa a través del sistema de lectura pública de Catalunya.
El còmic ens ha encantat i ja estem esperant el proper!

L’INSTITUT AMB EL GRAN RECAPTE!

Dimecres, dijous i divendres … l’institut amb el gran recapte! Esperem les vostres aportacions al hall del centre.

Gràcies per col·laborar!

VISITA A LA TURTUXA MUSULMANA

Dijous 23 de novembre l’alumnat de 2n d’ESO va participar en una activitat de descoberta i ampliació del contingut treballat a l’aula relacionat amb la presència de la cultura musulmana al nostre territori: Turtuxa!

BENVINGUTS AL CURS 2023-24!

L’alcalde, la regidora d’Ensenyament i l’AFA amb l’Equip directiu, el Claustre de professors i les membres del PAS donen la benvinguda a tot l’alumnat d’ESO al nou curs amb il·lusió i molts projectes per fer-nos més grans com a persones i estudiants.

OBRES REACT-UE A L’INSTITUT LES PLANES

Aquest mes de juliol començaran les obres de substitució de caldera per a la millora energètica a l’Institut les Planes de Santa Bàrbara.

Es preveu que finalitzin abans de 2023, tenint una durada de 6 mesos.

Les obres consisteixen en la substitució de la caldera per a millorar l’eficiència energètica de l’Institut les Planes.

Aquestes obres estan incloses al Pla Director d’infraestructures Educatives, que conté la planificació de les actuacions de construcció de nous centres i ampliacions però també les obres de rehabilitació, adequació i millora. Concretament les obres d’aquest centre persegueixen millorar l’eficiència energètica i augmentar la confortabilitat de les instal·lacions.

Aquestes obres són finançades per la Unió Europea mitjançant el fons REACT–UE com a part de la resposta de la Unió a la pandèmia de COVID-19, dins de l’objectiu específic de donar resposta a les necessitats d’escolarització dels ensenyaments obligatoris o universals en el marc del dret a l’educació.

Podeu trobar més informació sobre la programació de totes les obres en infraestructures escolars finançades amb Fons REACT-UE en aquest enllaç.

ACOMIADEM EL CURS 2022-2023

Finalitza el curs i, per acomiadar-lo, hem realitzat una sèrie d’activitats que volem compartir.

El primer acte va ser la festa de graduació, on es va fer el lliurament d’orles als alumnes de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat.

El segon acte es va realitzar el dia 21. Aquest dia vàrem compartir amb els alumnes un matí d’activitats diverses. Entre altres una gimcana científica, jocs tradicionals, concurs de geografia, jocs de taula, karaoke,…
També es van lliurar les orles de l’aula d’excel·lència, els premis Cangur i els premis de fotografia matemàtica.

El mateix dia 21, els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen la optativa de Matemàtiques aplicades, ens van representar l’obra de teatre “Matemàtiques, també cosa de dones”. Una adaptació de l’obra de Núria Serra feta amb l’ajuda dels alumnes que cursen l’optativa de Creació literària. Aquí podeu veure el resultat.

ACTIVITAT AULA D’ACOLLIDA

Des de fa alguns mesos l’alumnat d’aula d’acollida del nostre centre ha estat intercanviant-se cartes amb l’alumnat d’aula d’acollida de l’institut la Sénia en una activitat que buscava fomentar l’ús del català i les relacions socials. El moment més esperat d’aquest intercanvi es va produir el passat dia 13 quan l’alumnat de la Sénia va venir a Santa Bàrbara. La timidesa inicial va acabar en efusives abraçades de comiat després d’una jornada on vam visitar l’Smartcentre, l’institut, les instal·lacions esportives i altres punts importants de la localitat. Com no podia ser d’altra forma, a mig matí vam gaudir d’un merescut piscolabis. Va ser una jornada per a repetir!

Certificacions d’anglès

Des del setembre de 2022, l’institut Les Planes té un conveni amb l’EOI d’Amposta per presentar l’alumnat a treure’s els títols de B1 i B2 d’anglès. Aquest curs hem presentat 6 alumnes de 4t d’ESO per obtenir el certificat B1 i 9 alumnes de 2n de Batxillerat per al B2, i estem molt contents de dir que el 100% han aprovat!

A la foto hi falten 4 alumnes del B1.

PROJECTE NANOEDUCA

Els alumnes de 1r de batxillerat de l’optativa de reptes científics de física i química han estat treballant i experimentant amb la nanociència i nanotecnologia dins del projecte Nanoeduca. La tasca final, que van enviar al concurs, va ser elaborar un vídeo per presentar un nou producte nano i explicar la seva part científica.

Dels tres grups que es van presentar el grup format per Laura, Taha i Manel va quedar semifinalista en el concurs i el grup de Manuel, Lara i Ainoa va ser guanyador en la secció del vídeo més creatiu. Els guanyadors van rebre unes ulleres de realitat virtual. A gaudir-les!

Com Sona l’ESO 2023 … ja ha passat!

I l’alumnat s’ha carregat d’experiències inoblidables!
Gràcies per tot: temps d’emocions i sentiments …
Gràcies per fer-nos a cadascun de nosaltres “la persona més feliç del món”.

Aquí us deixem l’enllaç de l’espectacle per si us el vau perdre 😉
https://proximiatv.com/stream/EPWhPISuCwMeipXrnilxmg

Diada Poliesportiva del Montsià

Els alumnes de 1r d’ESO, per segon any consecutiu, han participat a la Diada Poliesportiva del Montsià del Pla Català de l’Esport a l’Escola.
Un matí en què han participat en diferents activitats com atletisme, bitlles, bàsquet, handbol, futbol, jocs alternatius i jocs populars.

L’Institut Les Planes participa en el dia de “l’Educació Física al Carrer”

Els alumnes d’ESO han sortit a l’exterior del centre per poder practicar activitat física i recordar la seva importància per la salut. Aquí teniu algunes fotos de les activitats realitzades on podeu comprovar que fer esport també és divertit.

StopMotion: Amor romàntic

Els alumnes d’educació visual, plàstica i audiovisual de 3r de L’IES Les Planes mitjançant una stop-motion han tractat els següents temes:

        • Els mites de l’amor romàntic.
        • Les relacions tòxiques.
        • Les tipologies de relacions.