Aturada cívica a l’Institut Les Planes.

Avui l’Institut Les Planes ha participat en l’aturada general de 15 minuts convocada a les 12 del migdia.

Els alumnes i professors que voluntàriament han volgut participar han escoltat el manifest redactat pel mateix alumnat.

Manifest

Sortida final de curs a Temps de Terra

Un dia divertit a l’aire lliure amb els amics i els professors .Un dia diferent! És el que férem el passat 20 de juny per celebrar dues coses: el final de curs i la participació com a Escoles Verdes en la Setmana de la Natura.

Ens esperava un dia ple d’activitats en contacte amb la natura: construir un banc amb la tècnica de la bioconstrucció, fer pa com el d’abans en un forn de llenya, pasturar  bous per la finca, aprendre les tècniques neolítiques dels nostres avantpassats, fer de margenadors, tastar les melmelades que havíem fet i interpretar petjades, plantes i aus a mida que caminàvem per la vall.

Després d’aquesta intensa jornada, gaudírem d’un bon dinar amb la resta de companys i, tot seguit, ens varem refrescar amb l’aigua que envoltava la finca.

Una gran jornada per finalitzar el curs!

Aquí teniu la mostra!!

Alumnes de 4t d’ESO a RobotEbre

El passat 17 de maig, es va celebrar la II Mostra de robòtica Educativa a les Terres de l’Ebre.

Els alumnes Pau Puig i Alexandru Adas hi van ser presents,acompanyats pel professor de Tecnologia Manel Homedes.

RobotEbre va nèixer amb l’objectiu d’impulsar la Robòtica Educativa a Terres de l’Ebre i ser un punt de trobada de la comunitat educativa interessada en aquesta temàtica.

La Mostra està dirigida a docents i a estudiants, principalment d’ESO, però no únicament.

A la RobotEbre hi tenen cabuda:

• Ponències realitzades per experts.
  • Difusió d’experiències realitzades en centres educatius.
  • Mostra de Projectes de Robòtica realitzats a 4rt d’ESO.
  • Mostra d’Apps creades dins de l’assignatura “Mobilitzem la Informàtica”.
  • Mostra de treballs de recerca de Batxillerat relacionats amb el món de la robòtica i/o la programació.

Podeu consultar més informació: RobotEbre

Si vols veure un vídeo amb el nostre projecte

Alumnes RobotEbre

JORNADES TEATRE GRECOLLATÍ

El 19 d’abril els alumnes de 4t d’ESO que estudien llatí  i 1r i 2n de Batxillerat Humanístic assisteixen a les Jornades de Teatre Grecollatí de Tarragona.

IMG-20170419-WA0000

VIATGE 2N BATXILLERAT A BUDAPEST

De l’1 al 5 d’abril els alumnes de 2n de Batxillerat han realitzat el seu viatge de final de curs. Aquest any la ciutat escollida ha estat Budapest.

IMG-20170421-WA0001

IMG-20170421-WA0004 IMG-20170403-WA0000
IMG-20170421-WA0007 IMG-20170421-WA0005
IMG-20170421-WA0003 IMG-20170421-WA0006

IMG-20170403-WA0002

PARTICIPACIÓ A LA PLANA RÀDIO

Una de les activitats del crèdit de síntesi de 3r consisteix en realitzar un programa en directe a la ràdio. La Plana Ràdio és l’emissora de Santa Bàrbara i cada any acull els nostres alumnes i els ajuda a realitzar aquesta activitat dins de la seva programació. La nostra participació va ser el 4 i 5 d’abril.

IMG-20170404-WA0003 IMG-20170406-WA0007

IMG-20170405-WA0005

SALÓ DEL CÒMIC

Alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat visitant el Saló del Còmic (Barcelona).

IMG-20170330-WA0004

RUTA PELS PORTS

El alumnes de 4t d’ESO fan una sortida pels Ports per gaudir de la natura el 28 de març.

IMG-20170328-WA0000

IMG-20170328-WA0001

Projecte 1r ESO: ELS VOLCANS

El projecte dels volcans ha consistit en un treball per esbrinar els punts essencials del vulcanisme i  identificar els principals volcans actius del planeta. Després de recollir la informació van realitzar la maqueta d’un d’aquests volcans i van simular la seva erupció.

Projecte 1r ESO: LES CONSTEL·LACIONS

Els alumnes de 1r d’ESO hem construït maquetes d’algunes de les constel·lacions més conegudes. Hem treballat molt, per realitzar-les calia buscar informació sobre les seves estrelles, l’origen del seu nom, la seva situació… a més a més, hem hagut de calcular proporcions, fer escales, elaborar un pòster informatiu…

Però el més important ha estat adornar-nos que les estrelles no es troben totes a la mateixa distància, formant una bonica cúpula, sinó que l’Univers és immens com immensa és la quantitat d’astres existents.

Mireu que xules!!!

constelacions_retocada

VISITA ALS LABORATORIS DE L’URV DE TARRAGONA

Sortida dels alumnes de 4t ESO i 1r i 2n de Batxillerat de la branca científica als laboratoris de química de l’URV de Tarragona