Activitats pels Drets dels Refugiats

• 18D 2017

La comunitat educativa organitza una “marea blava” en defensa dels drets de les persones migrades i refugiades

Més de 30.000 persones han perdut la vida al Mar Mediterrani des de l’any 2000. La Xarxa Educativa en Suport a les Persones Refugiades #ObrimFronteres denuncia el paper “còmplice” de les institucions i governs europeus

25 escoles, instituts, entitats i equipaments realitzaran activitats educatives reivindicatives en les quals participaran més de 5300 joves i infants

La Xarxa Educativa en Suport a les Persones Refugiades #ObrimFronteres, creada ara fa un any amb l’objectiu de treballar plegats a favor de les persones migrades i refugiades, fa una crida a entitats, col·lectius i centres educatius d’arreu del territori a mobilitzar-se conjuntament el proper dilluns 18 de desembre en motiu del Dia Internacional de les Persones Migrades.

L’acció unitària consisteix a crear una “marea blava” com a símbol del Mar Mediterrani, on milers de persones migrants i refugiades han perdut la vida. Per això animen alumnat i personal docent a concentrar-se als patis o a l’exterior dels centres amb una samarreta blava. També està previst que es llegeixi un manifest (primària i secundària) en defensa dels drets de les persones migrades i refugiades.

La iniciativa té com a objectius fer visible “la crisi humanitària més gran des de la II Guerra Mundial” i denunciar el paper “còmplice” de les institucions i governs europeus: “La Unió europea i els seus estats membres no estan facilitant que les persones puguin arribar a Europa d’una manera legal i segura, tot el contrari: cada dia hi ha més murs i més entrebancs. I la gent ha d’arriscar la seva vida al Mar Mediterrani”, exposa la Xarxa al manifest, que xifra en més de 30.000 les persones que han perdut la vida des de l’any 2000 intentant arribar a Europa a través del Mar Mediterrani.

El nostre Institut te prevista una acció aquest  dilluns 18 de desembre a les 11h a les aules on llegirem el manifest  i es podrà seguir a les xarxes socials amb les següents etiquetes: #18D #NoOblidem #EducacióiRefugi

• PATERA Març del 2017

Esta obra trata el  drama de la inmigración ilegal basada en un hecho real.

“La representación pretende ser una denuncia de las trágicas condiciones de la inmigración ilegal: la incertidumbre presente durante la travesía, los sueños de un futuro mejor entremezclados con los peligros del viaje y  la cruda realidad y el rechazo  que les espera a los que consiguen llegar a Europa”.

img_20170213_085145-1

Felisa Castro
Profesora Lengua castellana
patera
Des d’aquest enllaç podreu veure un petit “trailer” del que és l’obra.

• Setmana dels Drets dels Refugiats Desembre del 2016

(Visiteu les fotos de les activitats…IMATGES)

El nostre Institut es va adherir a la Xarxa Educativa en suport a les persones refugiades que sota el lema:  UNIM ESFORÇOS I OBRIM FRONTERES, busca fer resó a la ciutadania del que està passant arreu del món amb els refugiats.
A la Xarxa hi tenen cabuda tots els agents educatius: escoles, instituts, famílies, entitats del lleure, equipaments educatius, moviments socials, associacions, així com persones interessades en col·laborar-hi.
El principi sota el qual s’ha creat la Xarxa és la col·laboració i l’articulació de propostes comunes. L’espai de la Xarxa permet un acompanyament i enriquiment mutu entre totes les persones que participen.

obrimfronteresNosaltres hem treballat de valent aquest trimestre i vos volem mostrar un petit recull de tot el que hem fet.

Si voleu veure part del treball que s’ha fet, visiteu aquest ESPAI de TREBALL .Cada curs ha treballat un tema i ha fet una dinàmica diferent:

1rESO: Taller de Pancartes volemacollirpancartes
2n d’ESO…Les cartes a Alepo