Serveis a la Comunitat 4tESO

En els últims deu anys, el concepte d’aprenentatge servei (ApS) s’ha anat estenent al nostre país a una gran velocitat, embolicant a escoles, instituts, universitats, entitats socials, municipis, …

Un projecte d’aprenentatge servei és un projecte educatiu i social al mateix temps: suma èxit educatiu i compromís social. Els nois i noies es comprometen a aportar els seus coneixements i habilitats en resoldre un problema o necessitat social de l’entorn. En definitiva, posen el seu talent al servei de la comunitat.

Podeu visitar la informació que hem enviat al CRP on en petit resum es mostra com el  nostre INS  treballa en tres àmbits:

Àmbit Intergeneracional

avis2017

Compartim Memòries

Aprenentatge que han fet els alumnes:

La gratitud: Els nostres avis ens aporten moltes coses.

L’intercanvi generacional, compartir experiències i coneixements entre gent gran i els joves.

Associació El Parlante

VÍDEO dels AVIS

elparlante-header
Àmbit Participació i Cooperació
 sons “Quilómetres d’il.lusions “

Aprenentatge que han fet els alumnes

La reciprocitat: quan posem a disposició de la gent espais de participació solidària, la resposta sempre és magnífica.

Assolir reptes de manera col.laborativa: la Importància d’estar coordinats i participar en accions solidàries i el treball en equip.

Màgic Line ,
St Joan de Dèu

logo_bml
Àmbit  Participació Ciutadana: “Disseny for Change”

consiste-1

robaneta4tb-collage Design for Change és un moviment internacional, sense ànim de lucre, que ofereix als joves l’oportunitat de posar en pràctica les seves pròpies idees per canviar el món.

Joves de tot el món desenvolupen projectes reals: “cada projecte fa possible que els nens i nenes confiïn en les seves pròpies idees per millorar la realitat que els envolta i inspirin a altres nens que no es veuen capaços de fer-ho”

Associació Roba Neta

Aquest curs hem decidit posar endreça a la roba que d’un any per l’atre és queda al Ins sen se propietari…ja veureu tenim moltes idees!!

roba-amiga-cooperativa-2

També hem participat per 2n any consecutiu en la Mostra de Serveis Comunitaris que organitza el Centre de Recursos de Les Corts.

Enllaç a la Presentació: ApS a l’Institut Les Corts

CartellMostra