ESCOLES +SOSTENIBLES

PROGRAMA ESCOLES MÉS SOSTENIBLES

El  Programa  Escoles + Sostenibles  va  néixer  l’any  2001  amb l’objectiu de contribuir a la sostenibilitat del nostre entorn i del planeta, amb el reconeixement del paper de les escoles com a  agents de canvi a la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona promou l’adhesió  dels centres educatius a formar part de la xarxa. Actualment hi participen 361 centres i el nostre centre està adherit des del curs 2017-2018.

Formar part de la xarxa ens permet rebre assessorament de personal tècnic de l’Ajuntament per a transmetre al nostre alumnat el respecte cap a la natura i l’ús d’habitats respectuosos amb l’entorn. Per això, la xarxa organitza nombroses microxarxes on cada centre pot participar. Nosaltres, des de fa temps participem en la microxarxa d’embolcalls més sostenibles i recentment ens hem adherit a la microxarxa Sssplau. El professorat del centre participem en les activitats de formació i rebem assessorament personalitzat de tècnics i tècniques de l’Ajuntament.

Microxarxa d’embolcalls més sostenibles

Consisteix en el repartiment d’embolcalls de més d’un ús a l’alumnat de 1r d’ESO, amb l’objectiu final de reduir el consum de paper d’alumini i plàstic. Per a dinamitzar i motivar l’activitat, treballem amb un reduït grup d’alumnes de 4t d’ESO durant les activitats del seu Projecte de Recerca i Aprenentatge i Servei Comunitari. L’alumnat de 4t també dissenya un pla d’acció per transmetre a l’alumnat de 1r, la importància de seguir hàbits sostenibles en la seva vida diària. L’alumnat de 4t fa la diagnosi a l’alumnat de 1r (és a dir, conten quants embolcalls d’un sol ús porten a classe) i reparteixen els embolcalls sostenibles. La participació d’alumnat més gran fa que els més petits es sentin més motivats.

Microxarxa Sssplau

És una proposta educativa sobre el so i el soroll a l’institut, que inicialment s’ha treballat amb alumnat de 4t d’ESO dins del Projecte de Recerca i Aprenentatge i Servei Comunitari. S’ha fet una recerca d’informació sobre el so, el soroll, la seva mesura, la contaminació acústica… A continuació, s’han realitzat mesures de so en diferents espais de l’institut, amb sonòmetres deixats en préstec pel SDEA (Servei de Documentació d’Educació Ambiental), per tal de treure’n conclusions i fer propostes de millora. Finalment l’alumnat participant elaborarà un pla d’acció per sensibilitzar la comunitat educativa de l’institut per tal de reduir la possible contaminació acústica.