La nostra experiència fent el trencadís

Article fet per: Yassir i Lucía

Els alumnes de 3r d’ESO del projecte “Tast d’oficis” estem participant en un concurs que organitza l’empresa  Materalia, una empresa de construcció que es troba entre Torroella de Montgrí i Verges, on vam anar amb un taxi el dijous 9 de Novembre i ens van explicar què havíem de fer.

Quan vam arribar vam esmorzar, vam observar els materials que hi havia i vam entrar en una aula molt gran on hi havia 9 taules i a cada taula hi havia els alumnes d’un institut diferent que compartien amb nosaltres l’experiència. Ens van ensenyar com es feia un trencadís, com es trencaven les rajoles, com es feia el ciment, com s’enganxaven les peces  i a fer-ho polit. Vam arribar allà a les 09:30h i vam tornar a les 12:15h.  Aquesta excursió ens ha semblat interessant i educativa.

El tema d’aquest any és  la diversitat  i nosaltres hem pensat representar-la a través d’animals i vegetals. També apareixen el mar i peixos.

Entre els animals que fem hi ha la girafa, l’àguila, la papallona, una serp, una cigonya i una persona d’aigua.

Per fer el treball ens ho organitzem cada un la seva feina: un fa el ciment, l’altre trenca les rajoles i l’altre les enganxa. Enganxem trossets de rajoles donant forma al dibuix i després netegem les eines que fem servir. Un dia neteja els materials una persona o depèn del dia tots;  cada dia netegem materials diferents.

Fem trencadís normalment els dimecres les dues últimes hores i el dijous a última hora.

Fa pocs dies ens han vingut a gravar en vídeo per al concurs de Materalia, ens van gravar mentre fèiem el trencadís, ens organitzàvem per treure el material, fer el ciment, trencar les peces i enganxar-ho. Van sortir a parlar sobre el trencadís la Marta i la Paquita. Després van sortir a parlar en Mika i la Lucía sobre com estava quedant el trencadís,  per què havíem triat aquells animals, què pensàvem sobre l’experiència, si ens agrada fer-ho i altres coses sobre el tema. El vídeo el teniu penjat a la pàgina web de l’institut: http://agora.xtec.cat/ieslescala/general/trencadis-2018/