Visitem el Museu de l’Anxova i la Sal de l’Escala

Els alumnes del projecte de 3r d’ESO visiten el Museu de l’Anxova i la Sal de l’Escala

El dijous duia 16 de novembre de 2017 els alumnes del projecte de 3r d’ESO “Tast d’oficis” van visitar el Museu de l’Anxova i la Sal de l’Escala, dins del marc del treball que realitzen durant el primer trimestre del curs centrat en l’ofici de la pesca.

La sortida va consistir en una visita guiada pel museu on els van explicar aquells aspectes més destacats al voltant del món de l’anxova i la sal a l’Escala. Els van explicar la importància històrica de la sal i de l’Alfolí (actualment visitable); els diferents oficis que realitzaven homes i dones en el àmbit de la pesca; les arts de pesca, els tipus d’embarcacions i finalment el procés de la salaó de l’anxova i la sardina.

Els alumnes han participat de forma activa en la visita ja que en les setmanes prèvies han estat treballant també els diferents aspectes vinculats a la pesca de l’anxova i la visita els ha servit per aprofundir-los.