Sortida a la Maternitat d’Elna 2018

El dilluns 19 de febrer els alumnes de 4t d’història vàrem participar a la sortida sobre la Ruta de l’Exili que s’organitza cada any juntament amb altres instituts de la comarca de l’Alt Empordà. Primer es va fer un acte a la plaça de l’Ajuntament de Figueres recordant l’exili després de la Guerra civil espanyola i es va representar la ruta, agafats amb un tros de tela blanca, amb tots els assistents fins al monument en record als exiliats republicans que hi ha a la sortida de la població. Tot seguit ens vàrem dirigir a la Maternitat d’Elna on ens varen fer una visita guiada de tot el castell. I per últim, ens vàrem tornar a retrobar tots els instituts participants, a la platja d’Argelers, on vàrem escoltar un altre acte organitzat per l’Ajuntament i fills d’exiliats que ara viuen allà. Finalment, es va representar, simbòlicament, amb tots agafats de les mans, el perímetre d’un camp de concentració recordant el que hi va haver en aquesta població esperant que no torni a passar mai més i contribuint amb el record històric a la pau al món.

Maternitat d'Elna 2018