Participem a la III Jornada de Clubs de lectura de secundària de l’Alt Empordà

Novament el nostre institut ha participat a la cloenda de Clubs de lectura  de secundària de l’Alt Empordà, que va tenir lloc divendres passat, 25 de maig, al teatre La Cate de Figueres, amb el suport dels Serveis Educatius de la comarca.

Aquest any hem compartit l’acte l’alumnat i professorat de 7 instituts diferents (Cap de Creus de Cadaqués, Illa de Rodes de Roses, Cendrassos, Olivar Gran, A. Deulofeu, R. Muntaner de Figueres i el nostre, de l’Escala), fins a sumar un nombrós grup lector de més de 220 persones.

La trobada s’ha iniciat amb la conferència “Els meus amics: els llibres”, a càrrec de l’escriptora Maite Carranza. Tres alumnes representants dels instituts han fet una presentació de l’autora amb algunes referències biogràfiques, les principals obres publicades i les novel·les que s’han llegit en els diferents clubs de lectura dels instituts. Tot seguit s’ha obert un torn de paraula per tal que els assistents poguessin preguntar sobre els llibres que han llegit  de l’autora i altres qüestions relacionades amb la lectura i l’escriptura. Finalment, s’han fet grups integrats per alumnes de diferents centres i acompanyats pel professorat, han anat al Parc Bosc on han dedicat un temps per fer recomanacions lectores entre ells i comentar els llibres de diferents autors que han llegit als respectius clubs de lectura durant el curs escolar.

Els llibres de la Maite Carranza que han llegit els instituts han estat els següents: Paraules emmetzinades, El desert de gel, El clan de la lloba, Camins de llibertat i La pel·lícula de la vida.