Comencen les competicions de futbol a l’institut

Article realitzat per Maria Baix i Roger Llorens.

Amb el nou curs tornen les activitats esportives al centre durant l’esbarjo. Li hem preguntat a la Marta si és ella l’encarregada d’organitzar-les i ens comenta que ajuda en totes les activitats que la direcció de l’institut demana i de forma concreta dinamitza les del temps de descans al pati.

En interessar-nos per la lliga de futbol que s’ha fet altres cursos i demanar-li si aquest any també es farà, ens contesta que sí, que entre el 12 de setembre al 12 d’octubre s’ha informat els alumnes de 1r i 2n d’ESO en l’hora de tutoria.  A cada classe s’ha deixat un full on s’han d’apuntar els alumnes interessats en participar en la lliga que  permet saber el número d’equips per elaborar posteriorment el calendari de partits. Els equips han de tenir un mínim de 5 jugadors en la zona de joc. La majoria  compten amb més jugadors i cada equip organitza qui jugarà, la posició, els minuts de joc i el capità.

Alguns equips estan formats per jugadors de diferents classes tal com han demanat els alumnes. La relació de jugadors varia per motius diversos en cada jornada i la norma que s’aplica és que siguin canvis acceptats per tot el conjunt de jugadors de l’equip. Abans de començar el partit el capità presenta la seva alineació al responsable d’elaborar l’acta.

S’intenta que sigui una lligueta. En aquest curs hi ha 7 equips de 1r i 2n d’ESO i equival a fer 21 jornades. Cada equip jugaria 6 partits.

El dies de competició la Marta estarà al cas que tot rutlli i dóna el maletí i la pilota a l’àrbitre. Prèviament fa el calendari de partits i finalment apunta els resultats amb la seva puntuació: 3 PUNTS PARTIT GUANYAT, PARTIT PERDUT 1 PUNT, EMPAT 2 PUNTS.

El curs anterior la lligueta va començar a finals d’octubre. Estem a l’espera aquest any de l’inici de la nova edició i us mantindrem informats dels resultats.

Aquest és el segon curs que tenim la Marta  a l’institut  i per conèixer una mica millor què fa al centre com a TIS (Tècnica d’Integració Social) li hem fet unes preguntes. Ens comenta que ella  s’encarrega d’ajudar tots els alumnes per tal que el seu pas per l’institut sigui el millor possible i que el dia a dia sigui positiu per a  tothom.

Volem donar les gràcies a la Marta per la seva amable col·laboració en donar-nos la informació que ens ha permès redactar aquest article; també animem l’alumnat del centre per tal de participar a la lligueta de futbol, tot recordant la màxima clàssica “Mens sana in corpore sano”.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *