Alumnes de l’institut aficionats al piano

piano
                            Foto: Pintura d’AÍDA EMART

Article d’Anna Ribas

Comencem una sèrie d’articles sobre alumnes de l’institut aficionats a la música. En primer lloc hem entrevistat dos companys molt amants del piano: en Dario San Juan (de 3rC) i l’Andreu Roman (de 3r D).

Entre les preguntes que els hem fet destaquem: Quants anys porten tocant aquest instrument, com van aprendre a tocar el piano, si fan concerts etc. De les seves respostes us faig un resum:

En Dario porta 7 anys tocant el piano i li agrada tant que per molt que tragués notes dolentes el seguiria practicant. Li va sorgir la idea de tocar aquest instrument i no un altre perquè a l’escola de música de L’Escala on va començar fa molts anys va veure que el piano és el que més li agradava. Actualment practica una hora 3 dies a la setmana i fa concerts cada 2 mesos a la sala polivalent de L’Escala. Ens comenta que de gran no li agradaria ser professor de piano, ja que és molt difícil.

L’Andreu ja fa 8 anys que toca el piano i, com ens va comentar, li agrada molt i mai deixaria de tocar aquest instrument encara que tragués males notes. Va aprendre a tocar el piano a l’escola de música del Gavià, però ara ha canviat d’escola. El practica 5 dies a la setmana i la idea d’anar a classes de piano li va sorgir perquè la seva mare toca un instrument i li va agradar. Quan sigui més gran no voldria ser professor de piano, perquè només el toca per afició. L’Andreu va participar a l’obra UN ESTIU A LA PLATJA, el musical que vam veure el curs passat i en qual molts alumnes del centre actuaven o tocaven altres instruments.

Moltes gràcies per les vostres respostes, Dario i Andreu. Us animem a seguir tocant el piano i esperem que aviat tinguem la sort que ens feu un concert.