L’ÚS DEL TELÈFON MÒBIL

Article fet per Ariadna Bretx i Yaiza Flores.

La majoria de nens comencen a tenir mòbil entre els 11 i 12 anys i de seguida s’acostumen a utilitzar-lo durant molt de temps i cada vegada hi ha més alumnes que el porten a l’institut. Només cal veure com a les hores del pati molts nois i noies tenen el mòbil a la mà per adonar-nos que s’ha convertit en una eina  molt i molt utilitzada; tant que hi ha adolescents que diuen que fan servir el telèfon mòbil aproximadament entre les 7 i 9 hores al dia.

Hem volgut preguntar a alguns alumnes del centre si es passen gran part del dia fent-lo servir i molts ens han contestat afirmativament.  Ens han dit que fins i tot l’utilitzen mentre realitzen altres activitats, com quan estudien o fan deures.

Les apps que es fan servir més entre els 12 i els 15 anys són el WhatsApp i l’Instagram. L’Instagram és una xarxa social on penges fotos i també pots enviar missatges, i el WhatsApp es fa servir principalment per enviar missatges i poder realitzar trucades o vídeo- trucades gratuïtes.

Però existeixen moltes altres aplicacions que poden ser útils i que possiblement no es coneixen tant. Podeu consultar aquest article del web adolescents.cat on es comenten les més utilitzades, les que us ajudaran a estudiar millor, les que us proporcionen eines per tornar a la rutina dels estudis, les que permeten personalitzar el WhatsApp al teu gust i les aplicacions per a imatges i vídeos.

Resultado de imagen de nen fent servir el movil