L’hàbit lector i el temps de lectura a Secundària

“Les actituds que hom manifesta envers els llibres i la lectura no apareixen ni es configuren d’un dia per l’altre. Ben al contrari: es conformen amb el temps i a partir de les experiències en què la lectura i els llibres han estat protagonistes en els entorns familiar, social i escolar. La freqüència, la intensitat i el sentit amb què es visquin les activitats al voltant de la lectura aniran conformant el sentit de les actituds lectores.”habit-lector

Aquest paràgraf forma part del dossier didàctic que us adjuntem “L’hàbit lector i el temps de lectura a l’educació secundària” derivat de la formació de l’Impuls de la lectura del Departament d’Ensenyament. Es tracta d’una bona reflexió sobre com aconseguir desenvolupar l’hàbit lector en els nostres alumnes des de totes les àrees del currículum.

Us convidem a llegir-lo i a tenir en compte els consells i recomanacions que es donen. També hi trobareu una interessant bibliografia i webgrafia, així com exemples d’experiències de diversos centres de secundària.