La importància de les biblioteques escolars

En aquest article del diari ARA que volem compartir amb vosaltres s’explica la gran importància de les biblioteques escolars: http://criatures.ara.cat/escola/paper-biblioteques-escolars_0_1883211663.html

Al novembre la Fundació Jaume Bofill farà una Crida oberta amb la qual es vol impulsar un procés participatiu i creatiu que ajudi a configurar nous usos de la biblioteca escolar al servei dels horitzons i les necessitats pròpies de cada centre educatiu, així com visibilitzar la força que pot tenir l’acció d’una biblioteca escolar viva quan s’orienta a donar suport als processos de transformació educativa dels centres, a dinamitzar culturalment l’escola i l’institut i connectar-los amb l’entorn des de la transversalitat, la innovació i el coneixement compartit.

Per fer-ho s’ha constituït un seminari d’experts de diversos àmbits que ajudaran a definir el repte d’aquesta crida. En formen part Mònica Baró, Jaume Centelles, Àlex Cosials, Carme Fenoll, Anna Juan i Marta Roig; totes elles persones que han estat vinculades a l’impuls de la nova biblioteca escolar i a la promoció de la lectura i l’alfabetització informacional.

Aquest projecte té el suport de LECXIT, Lectura per a l’èxit docent, del qual us adjuntem el pòster de la presentació de resultats.