Agraïment públic al Senyor Carles Duarte per escollir la nostra biblioteca per rebre la col·lecció de Poesia catalana del Diari Ara

Sr. Carles Duarte
 Fotografia de conca.cat

El senyor Carles Duarte, poeta molt vinculat al nostre municipi i actualment president del CONCA, el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts de Catalunyaha pensat en la nostra comunitat educativa i ha designat la biblioteca del nostre centre, l’Institut El Pedró, per rebre la col·lecció de poesia catalana del Diari Ara dins la Campanya “Regala’t poesia. Regala-la a les escoles”.

Són ja 975 escoles les que han rebut aquesta col·lecció perquè hi ha hagut 975 persones que creuen en la cultura i la literatura com a mitjans importantíssims de l’educació i han fet aquest generós gest.

Volem donar les gràcies molt especialment al  senyor Duarte  perquè ha triat la Biblioteca escolar de l’Institut El Pedró com a receptora dels llibres.

I aprofitem l’avinentesa per recomanar-vos la lectura dels seus poemes, que podeu trobar a la pàgina d‘Escriptors.cat.

Us oferim un tastet de la seva obra; aquí teniu el poema
 EL SILENCI:
Aquest canvi incessant (…), aquesta destrucció incessant
Plotí, Ennèades, II.1.1

Desem el passat en la memòria,
que no ens en retorna sinó un somni.

El rellotge del cor
comença alhora a córrer
i a extingir-se.

Ens cal el temps de ser.

El canvi és persistent
i en un mateix impuls,
bell i cruel,
es crea a cada instant el món
i ens derrueix.

S’estén la vida
a la terra i al mar,
als indrets més inhòspits,
més enllà d’on els ulls ens mostren l’univers.

Pertot retrobo una ànima infinita,
un ponent que no cessa.