EQUIP DIRECTIU | ||
Direcció | ||
Joan de Batlle
Perfil i trajectòria professional
|
||
Cap d’estudis | Coordinació Pedagògica |
Secretaria |
Cristina Duró |
Berta Gastalver
|
Montserrat Gamazo
|
LA DIRECCIÓ
El director el màxim responsable de la direcció, l’organització i el funcionament del centre. És l’encarregat de formular la proposta del projecte educatiu del centre i de les posteriors modificacions i adaptacions. També té el lideratge pedagògic i ha de garantir que el català sigui la llengua vehicular del centre. És qui s’encarrega d’orientar, dirigir i supervisar les diferents activitats del centre, de garantir el compliment de les normes de convivència i d’adoptar les mesures disciplinàries corresponents. A més, té funcions de representació del centre. El director és el president del consell escolar i ha de fomentar la participació de les famílies. També és el cap de personal de totes les persones que treballen en el centre.
Les seves funcions estan recollides a l’article 31.3 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, i al capítol 2 del Decret 155/2010, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent.
CAP D’ESTUDIS
El o la cap d’estudis és qui s’ocupa de la coordinació i la planificació interna de l’institut. Les seves funcions estan recollides a l’article 32 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius i inclouen:
- Confeccionar els horaris.
- Vetllar per la convivència al centre segons els principis i acords recollits al capítol V de les NOFC.
- Coordinar les sessions d’avaluació.
- Responsabilitzar-se de la gestió dels currículums.
- Substituir el director quan escaigui.
COORDINACIÓ PEDAGÒGICA
El coordinador pedagògic o la coordinadora pedagògica s’ocupa de l’acció tutorial, la planificació dels equips docents, i coordina les actuacions que es fan amb l’alumnat amb dificultats en l’aprenentatge o amb problemàtiques de tipus social. Correspon a la persona responsable de la coordinació pedagògica, en el marc de l’article 40 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius:
- Coordinar l’avaluació de les accions educatives del centre (PAT, programacions, atenció a la diversitat).
- Supervisar les adequacions curriculars i plans individuals.
- Centralitzar les recomanacions de llibres de text i material educatiu.
- Impulsar l’aplicació de les innovacions educatives.
- Coordinar la Comissió Pedagògica del Centre.
- Coordinar el Pla de Formació del Professorat.
- Coordinar la participació dels alumnes en la dinàmica del centre.
- Coordinar les sortides de grups d’alumnes.
SECRETARIA
El secretari o la secretària té com a funcions el comandament dels aspectes, administratius, econòmics, de serveis i manteniment; així com el control del personal d’administració i serveis.
Les seves atribucions estan recollides a l’article 33 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius i inclouen:
- La secretaria del claustre i del consell escolar del centre.
- Coordinar les tasques administratives.
- Portar la comptabilitat del centre.
- Supervisar les certificacions.
- Tenir cura del procés de preinscripció i matrícula.
- Custodiar els expedients acadèmics i els documents del centre.
- Realitzar l’inventari del centre.
- Supervisar el manteniment.
- Portar el control de les faltes d’assistència i puntualitat del professorat per delegació de la direcció.