Consell escolar

CONSELL ESCOLAR
President / Director Carlos Cerro Sector famílies
Antonio Florido
Roser Argemí
Cap d’estudis Teresa Campins
Secretària Victòria Benaiges AMPA Xavier Mayoral
Sector professorat
Jordi Carreras
Sònia Fajarnés
Josep M. Hurtado
Joana Martínez
Montserrat Térmens
Pilar Salinas
Sector alumnat
Àlex Martínez
Lluna Ramos
Roger Sanclemente
Sector PAS Eulàlia Rovira Ajuntament Enrique Olmos

El consell escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Les seves funcions estan recollides a l’article 148 de la Llei 12/2009, d’educació:

1. El consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. Correspon al Departament establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, i també determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

2. El Departament ha d’adaptar l’estructura i la composició del consell escolar a les característiques dels centres educatius únics a què es refereix l’article 72.3, i d’altres centres de característiques singulars, per a garantir l’eficàcia en l’exercici de les funcions que li corresponen.

3. Corresponen al consell escolar les funcions següents:

  1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  13. Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.