La classe de matemàtiques surt al carrer

El dijous 17 de novembre l’Àmbit de Matemàtiques ha organitzat l’activitat Les Matemàtiques a l’Eixample dirigida a l’alumnat de 2n ESO.

Aquest dia els nostres alumnes han fet la classe tot passejant pel nostre entorn més proper. Però no ha estat només un passeig lúdic, perquè darrere del traçat i el paisatge urbà han pogut veure-hi, sorprenentment amagades, les matemàtiques.

Així, mentre caminaven pel passatge de Mariner, l’Illa de la Biblioteca, l’avinguda Gaudí o els Jardins de la Indústria i els monitors els explicaven el context històric de la creació de l’Eixample, han pogut utilitzar tècniques matemàtiques per tal d’interpretar des d’una altra òptica l’entorn que els envolta. Per exemple, han calculat el benefici dels xamfrans, la mitjana aritmètica de l’alçada dels edificis actuals i el percentatge d’immobles que avui en dia encara compleixen la idea inicial d’Ildefons Cerdà. Han comprovat també la racionalitat de l’Eixample i n’han obtongut les seves proporcions.

En definitiva, han treballat la geometria, l’estadística i el càlcul d’una manera diferent.