Per Nadal torrons, neules i matemàtiques

S’acosten les festes de Nadal i, per aquest motiu, des de l’àmbit de matemàtiques hem proposat als nostres alumnes de fer un taller cooperatiu de construccions geomètriques que decorin  el nostre centre.

Els més petits han construït un tetraedre de Sierpinski  com a arbre de Nadal.  L’han guarnit amb dibuixos nadalencs, i hi han escrit un bon desig per a l’any nou. Segur que mai més oblidaran com és un tetraedre!!!

Altres grups d’alumnes han fet un gran “ascensor” de números positius i negatius  de temàtica nadalenca i han decorat cada número amb arbres de Nadal, pares Noëls, reis, tions, torrons… Sense adonar-se’n han treballat l’ordre dels nombres enters dins la recta graduada!!!

I els més grans han construït una Espiral Pitagòrica que quan l’han enrotllat i han buscat una manera que s’aguanti dreta ha resultat ser un petit arbre de Nadal. D’aquesta manera els nostres alumnes han anat representant les arrels quadrades dels nombres naturals fent servir el Teorema de Pitàgores i han comprovat que algunes d’elles són nombres irracionals.

Tot seguit us mostrem algunes fotos d’aquests tallers i volem aprofitar per desitjar-vos a tots un Bon Nadal i un Feliç Any Nou!!!!