“Talk to me”: parlem de les nostres històries en anglès

El programa “Talk to me” és un projecte de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci d’Educació la ciutat, en el qual per primer cop hi ha participat el nostre institut.

Aquesta iniciativa té com a objectiu ajudar a millorar la competència oral dels alumnes en llengua anglesa. La finalitat exposada s’assoleix gràcies a l’estada d’un professor al centre durant sis mesos per fer classes exclusivament d’speaking. En aquesta edició comptem amb la presència de l’Omar Gulchin, amb llarga experiència docent aquí i als Estats Units, qui promou l’ús de l’anglès tant en els espais formals [aules] com informals del centre amb l’alumnat i el professorat.

Des de novembre del 2016, l’Omar ha treballat amb tots els alumnes del centre en trobades de grups reduïts [6 a 8 alumnes] d’una hora amb una periodicitat d’unes tres setmanes. L’objectiu d’aquestes sessions és aplicar les estructures lingüístiques i el vocabulari que s’aprèn a l’aula i traslladar-lo a situacions comunicatives reals. Per tant esdevenen un espai d’experimentació i llibertat, tot afavorint que l’alumnat se senti còmode immers en un ambient anglòfon. Per això el procés d’assoliment competencial permet la improvisació i l’error, entesos ambdós aspectes com a eines de millora.  De fet en acabar la lectura de l’article  podeu veure una mostra de distintes actuacions que s’han dut a terme.

L’alumnat valora de manera positiva aquesta experiència i en molts casos se senten més estimulats a l’hora de participar en les classes ordinàries de llengua anglesa.

La coordinació d’aquest projecte l’ha comandada l’Àmbit de Llengües estrangeres.