Què hi ha darrere dels objectes?

Els dies 23 i 29 de març, l’alumnat de 1r d’ESO ha participat en el taller “Llegir l’objecte” que proposa el Museu del Disseny de Barcelona. Aquesta és una activitat que forma part de la programació de continguts de les matèries Teconologia i Eduació Visual i Plàstica i ha estat organitzada des de l’Àmbit d’Expressió del centre.

L’objectiu d’aquesta visita-taller ha estat descobrir la voluntat funcionalista del bon disseny per resoldre problemes de manera senzilla i eficaç. Els alumnes han vist que darrere de cada objecte hi ha una persona que l’ha pensat, una necessitat o problema que calia resoldre, i que cada part de l’objecte acompleix una funció concreta, que té un perquè. Res no és gratuït, ni es dissenya perquè sí. Amb aquesta experiència els nois i noies han après a exercitar eines bàsiques de raonament mitjançant l’experimentació amb els objectes proposats.