Jane Eyre o la lluita per la llibertat

El dimecres 8 de març l’alumnat de les matèries de literatura [Literatura universal i Literatura castellana] va tenir el priveligi d’assistir a la tercera representació del club de teatre que s’organitza des de l’Àmbit de Llengües i literatures.

Els nostres alumnes van poder gaudir de la peça teatral “Jane Eyre: una autobiografia”, que és un dels grans èxits de la cartellera barcelonina d’enguany.

El Lliure de Gràcia ha portat a escena un dels clàssics de la literatura universal de l’escriptora britànica Charlotte Brontë. Una adaptació, a mode d’autobiografia, d’aquesta heroïna ferma, valenta, insubornable i ètica, a qui dona vida Ariadna Gil. Anna Maria Ricart firma l’adaptació i Carme Portaceli dirigeix la peça, que se suma a les altres propostes que aquesta temporada homenatgen dones feministes abans que s’inventés el feminisme.

Una bona manera de sumar-nos al 200 aniversari del naixement d’aquesta novel·lista anglesa gràcies a les vivències de la seva la gran heroïna romàntica. Una dona que sap molt bé el que vol, malgrat les convencions de la seva època.