Explorem els límits de la veritat amb “L’ànec salvatge”; un Ibsen meravellós i sorprenent

El dijous 29 de març l’alumnat de 2n de Batxillerat de la modalitat humanística, que forma part del Club de teatre, va poder gaudir d’una magistral producció teatral: de l’escriptor H. Ibsen, dirigida per Julio Manrique i produïda pel Teatre Lliure. Aquesta iniciativa la promou l’Àmbit de Llengües i literatures.

Una magnífica peça teatral que s’endinsa en els límits de la veritat. Explicar-la o no explicar-la: aquest és el conflicte de l’obra. En paraules d’Ibsen: la veritat és una droga, i si la veritat no està ben administrada, té conseqüències letals”. De fet, com s’adverteix en un moment del text  tard o d’hora “el bosc es venja”.

Amb aquesta representació també vam cloure el club de teatre al qual han pertangut els alumnes d’aquesta promoció de Batxillerat. En els dos cursos de durada, aquesta comunitat d’amants de teatre ha pogut veure les produccions més reixides de la programació del Teatre Lliure i de la cartellera de la ciutat, assaborir textos cabdals i preciosos de grans autors de la literatura, tot amanit amb l’excel·lència de les produccions.

Si fem memòria i ens adonarem de la importància d’aquest projecte, de la dimensió estètica que conté i de l’educació com a nous espectadors i usuaris de la cultura urbana que hem ofert als nostres alumnes:

EL ALCALDE DE ZALAMEA de PEDRO CALDERÓN DE LA BARCA versió ÁLVARO TATO direcció HELENA PIMENTA cia. COMPAÑÍA NACIONAL DE TEATRO CLÁSICO
HAMLET de WILLIAM SHAKESPEARE versió i direcció PAU CARRIÓ
MARIA ESTUARD a partir de la obra de FRIEDRICH VON SCHILLER versión y dirección SERGI BELBEL
IN MEMORIAM LA QUINTA DEL BIBERÓ text i direcció LLUÍS PASQUAL cia. LA KOMPANYIA LLIURE
ROMEU I JULIETA de WILLIAM SHAKESPEARE direcció MARC CHORNET cia. PROJECTE INGENU [La Seca]
JANE EYRE: UNA AUTOBIOGRAFIA a partir de la novel·la de CHARLOTTE BRONTË adaptació ANNA MARIA RICART direcció CARME PORTACELI
L’ÀNEC SALVATGE de HENRIK IBSEN adaptació MARC ARTIGAU, CRISTINA GENEBAT i JULIO MANRIQUE direcció JULIO MANRIQUE

La cirereta de la cloenda la vam obtenir en poder conèixer, saludar i agrair el seu treball al magnífic actor Pol López, protagonista de l’exitós Hamlet que tant va agradar els nostres alumnes, qui amablement ens va atendre i va tenir la gentilesa de retrar-se amb nosaltres.

Es pot ben dir que fou un final apoteòsic.