Salamanca on la universitat és la vida

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El segon dia a la capital salmantina ha estat una grandíssima experiència per als nostres alumnes de Batxillerat.

Tota la jornada ha estat dedicada a conèixer la història de les dues universitats de la ciutat: la Universidad de Salamanca i la Universidad Pontificia de Salamanca.

De bon matí ha tingut lloc la visita a las Escuelas Menores, l’antic institut del Renaixement on es formaven “los bachilleres”, els quals un cop havien superat aquests estudis ja podien accedir a las Escuelas Mayores, és a dir a la universitat. Bocabadats per l’esplendor de la façana d’aquest edifici s’han endinsat en un viatge en el temps tot seguint i contemplant l’antiga biblioteca, l’escala de la virtut i el paranimf. Però, sense cap mena de dubte, l’estrella de visita ha estat l’Aula de Fray Luis de León, que es conserva intacta des del s. XVI i on, malgrat el pas del temps, encara a les parets i bancs ressonen les paraules d’aquest traductor i poeta.

Tot seguit l’itinerari cultural ha continuat per les dues catedrals de la ciutat. Un viatge per l’art des del romànic fins al barroc. Al claustre de l’antiga catedral han descobert les primeres aules universitàries que es construïren a la ciutat i on els estudiants de l’edat mitjana, que no havien caigut en els plaers mundans, es preparaven per afrontar el dur examen final per tal d’obtenir la llicenciatura.

Tot el recorregut ha estat també una magnífica lliçó del cúmul d’anècdotes i dites típiques de la vida universitària de la Salamanca de temps passats.

La tarda ha estat centrada en la visita de la barroca Universidad Pontificia, fundada pels jesuïtes, i coneguda popularment com a Clerecía. Els nois i noies han ascendit l’Scala Coeli  i han arribat al punt més alt de les seves majestuoses torres, des d’on han pogut contemplar una magnífica vista de la ciutat i del seu burg universitari.

Ja a la nit, la cirera del pastís ha estat una passejada nocturna per contemplar la bellesa de la capital del Tormes, la qual ha encisat aquests nous amants del món de les humanitats i la literatura en què s’han transformat els nostres alumnes.