Entre llàgrimes i “glamour”

7 10 2016 SITGES FESTIVAL DE CINE FOTO PAU MARTI EN LA FOTO BAYONA UN MONSTRUO VIENE A VERME

Autor de la fotografia: Pau Martí

Una sortida inoblidable, tant per l’alumnat de 3r d’ESO com pel professorat acompanyant, és la que va tenir lloc el divendres 7 d’octubre de 2016 al 49è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, a Sitges.

L’objectiu de la sortida, organitzada pel Departament de Llengua Castellana, era assistir a l’estrena de la pel·lícula “Un monstruo viene a verme”, però la sortida va anar molt més enllà i les sorpreses van anar in crescendo.

El llibre i la pel·lícula:

Un monstruo viene a verme, una excepcional novel·la escrita per Patrick Ness a partir d’una idea original de Siobhan Dowd, és un llibre de lectura obligatòria per a l’alumnat de 3r d’ESO del nostre institut, a la matèria de Llengua Castellana, des del curs passat.

Coincidint edificiamb el 49è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, es feia la preestrena de la darrera pel·lícula del director de cinema Juan Antonio Bayona, amb el mateix títol i basada en la novel·la que el nostre alumnat havia llegit. Una oportunitat ideal per lligar la novel·la amb la pel·lícula.

L’artífex de la sortida va ser el professor Miquel Martínez, que va aconseguir inscriure el nostre institut al passi especial de la pel·lícula. Ja el propi ambient del Festival de Sitges a l’Auditori de l’Hotel Melià de Sitges va impressionar l’alumnat: luxe, catifes vermelles, focus, mitjans de comunicació, guardes de seguretat…

porta-sitges-2

La pel·lícula, amb un repartiment de luxe (Sigourney Weaver, la veu en off de Liam Neeson…), uns sorprenents efectes especials basats en les últimes tecnologies i un acurat tractament del guió, va fer emocionar l’alumnat i, tot i que es projectés en versió original en anglès i subtitulada en castellà, no va ser cap impediment perquè la intensitat de la pel·lícula fes aflorar les llàgrimes i les emocions.

interior-cinema

Una altra sorpresa va ser que el propi director, Juan Antonio Bayona, va aparèixer a l’escenari per presentar personalment la preestrena de la pel·lícula davant l’alumnat, es va fer una selfie amb tot el públic assistent i, en acabar la projecció, va tornar per sotmetre’s a les preguntes de l’alumnat més agosarat.

7 10 2016 SITGES FESTIVAL DE CINE FOTO PAU MARTI EN LA FOTO JOSE ANTONIO BAYONA UN MONSTRUO VIENE A VERME

Autor de la fotografia: Pau Martí

En paraules del propi director: “Éste es el pase más especial en el que he estado en mi vida”. En sortir de la sala, va arribar una glamurosa experiència per a uns pocs escollits.

La catifa vermella:

La darrera sorpresa va ser que, l’Institut La Romànica, d’entre tots els instituts presents a l’acte, va ser l’escollit per fer una trobada, en privat, amb Juan Antonio Bayona, i atendre els mitjans de comunicació.

Els professors Miquel Martínez i Esther Perarnau, acompanyats d’un reduït nombre d’alumnes (Suend Gómez, Aroa Zafra, Paula Sanz, Madalina Cereteu i Rocío López), varen ser els afortunats.

bayona-signantbayona-signant-2

El director de Un monstruo viene a verme, amb molta amabilitat, va signar un exemplar de la novel·la per al Departament de Llengua Castellana, va conversar breument amb els nostres representants i junts es van fer una fotografia de família sobre la catifa vermella (encara protegida amb plàstic transparent, ja que la inauguració oficial del festival no era fins a la tarda).

alumnat-entrevistat

Envoltats de glamur i de focus, van protagonitzar el moment culminant en ser entrevistats pels mitjans de comunicació (La Cuatro, Tele5 i El Periódico), per tal de donar a conèixer, de primera mà, què els havia semblat la pel·lícula i com l’havien viscuda. Les entrevistes van aparèixer a les notícies de les cadenes de Televisió de La Cuatro i Tele5 d’aquell mateix dia i al diari El Periódico de Catalunya del dissabte 8 d’octubre. Realment, varen parlar davant els micròfons i les càmeres com uns professionals, com si sempre ho haguessin fet. Felicitats!

entrevista-miquelentrevista-aroa

A continuació, trobaran els enllaços a les notícies a les pàgines web de La Cuatro i del diari digital de El Periódico, i una breu galeria de fotografies de la sortida:

Enllaç a La Cuatro:

Enllaç a El Periódico de Catalunya:

Galeria fotogràfica:

ma-star-treck interior-cinema-2   grup-noiesgrup-nois       porta-sitges   porta-sitges-5